Само две фирми подадоха оферти за 50 тролейбуса в София

Въпреки че осем фирми бяха купили документи за участие, само две - руската "Транс-Альфа Електро" и чешката "Шкода електрик" подадоха оферти за доставката на 50 тролейбуса в София, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

Това е доста слаб интерес за поръчка от 27.5 млн. лв. с гарантирано финансиране.

Бъдещият изпълнител ще бъде избран по четири критерия. С най-голяма тежест е цената от 70%. С по 10% тежест са оценката за техническите качества на тролейбусите, срока за извършване на доставката и предложените гаранционни условия.

Съгласно тръжните условия тролейбусите трябва да бъдат доставени в срок от две години след сключването на договора с избрания изпълнител.

Купуването на 50-те съчленени автобуса е по европроекта за обновление на градския транспорт на София за близо 100 млн. лв. Той се изпълнява по оперативна програма “Регионално развитие”. Столичната община трябва да осигури 14.6 млн. лв., а останалите 83.1 млн. лв. са безвъзмездната помощ.

От тях 800 000 лв. ще отидат за купуване на специализиран автомобил за поддръжка на контактна мрежа. По тази поръчка на “Столичен електротранспорт” също само две фирми подадоха оферти, въпреки че осем бяха купили документи. Това са "Трейдбус 2007" и "SaZ"s.r.o., съобщиха от Столична община.

Бъдещият изпълнител ще бъде избран по шест критерия. С най-голяма тежест е цената 65%. Останалите са гаранционният срок (10%), срокът на плащане (5%), срокът за извършване на доставката (5%), наличието на EURO 6 (5%) и възможността за използване на релсовото устройство и за междурелсие 1435 mm (10%).

Останалите средства от близо 100-те милиона лева ще отидат за ремонт на 3.7 км релсов път по бул.”България” в участъка от бул.”Витоша” до крайното обръщателно колело. Тази поръчка също е обявена, като в края на месеца предстои да бъдат отворени офертите.

Другите дейности по проекта са купуване на интелигентна система за управление на трафика на 20 кръстовища. Планирано е и монтиране на 600 електронни информационни табла на спирките на градския транспорт, които показват времето за пристигане на следващия автобус.

Ще бъде направен и маркетингов и правен анализ за възможностите и условията за отдаване правото на монтаж, експлоатация и поддържане на навесите на спирките на градския транспорт.

Още от Бизнес