Само две сдружения се оказаха желаещи да разпространяват винетките

Само две сдружения се оказаха желаещи да разпространяват винетките

Само две оферти бяха подадени в търга за разпространител на винетките до 2017 г., въпреки че поръчката е с прогнозна стойност 48 млн. лева. Едната е на сдружение между “Български пощи” и “ВИП Секюрити”, а другата - на обединение между “СИБанк” и “Г4С Секюрити Сървисиз България” – компания за транспорт на ценни пратки.

 

Въпреки че е една от най-големите международни фирми за охрана, у нас името на "Г4С" нашумя покрай обира на неин инкасо автомобил в Пловдив.

 

Преди месец шофьорът Георги Енев задигна от бус на компанията 1.5 млн. лева, а преди две седмици се предаде в полицията, но отказа да каже къде са парите. На 12 април край Ловеч неизвестни устроиха засада на друг автомобил на “Г4С” и по неофициални сведения са отмъкнали около 2 млн. лв. Този месец трезор на фирмата стана обект на нападение в Белгия.

 

Интересното е, че през 2009 г. сегашните конкуренти - “ВИП Секюрити” и СИБанк играха заедно и спечелиха конкурса за дистрибутор на стикерите. Досегашните партньори са решили да се разделят, но конфликт между тях нямало, твърдят те.

 

Набързо проведеният търг, сроковете и условията породиха доста въпроси около новата четиригодишна поръчка за дистрибуция на винетките. Тя е обявена на 29 юни, условията към кандидатите са чувствително завишени в сравнение с предишни търгове, а срокът за подаване на оферти е по-малко от месец. Конкурсът се провежда шест месеца, преди да изтече договорът със сегашния разпространител - “ВИП Секюрити” и СИБанк. Обяснението за това е, че поръчката може да се забави заради обжалвания, казаха от пътната агенция.

 

След месец тръжната комисия ще е готова с оценката на техническите оферти на кандидатите и ще отвори ценовите предложения, които са определящи за избора на изпълнител. Сегашните дистрибутори спечелиха търга през 2009 г. с предложение за комисиона в размер на 4.75% от приходите от продажба на винетки. Те са от порядъка на 200 млн. лева годишно, което прави 9.5 млн. лева за двете компании за всяка от трите години на договора.

 

Условията към кандидатите тази година са чувствително завишени. Например изискването за оборот се е увеличило от 6 млн. лв. за последните 3 г. на 20 млн. без ДДС. Участниците трябва да осигурят и поддържат 10 пункта във всяка област на страната, които да работят денонощно.

 

През 2009 г. изискването е било за 1 пункт. Кандидатите трябва да предложат най-малко 1000 места за разпространение на стикерите, ако искат да продължат в конкурса.

 

Сред останалите изисквания са за последните 3 г. фирмите да са изпълнили поне един договор, сходен с предмета на поръчката, да имат материална база, транспортни средства (минимум 5 на всеки 100 пункта), да притежават система за охрана и GPS мониторинг на автомобилите, с които ще извършват превозите. Изпълнителят ще трябва да осигури софтуер за отчитане на продажбите на стикери от всеки пункт, както и автоматизирана система за проследяване на наличностите.

Още по темата
Още от Бизнес