Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само един кандидат за доставка на 7 двуетажни влака за БДЖ

Консорциум, начело с базирана в Германия китайска фирма, подаде неустоима оферта

3 коментара
Така ще изглеждат 2-етажните влакове на БДЖ, ако се стигне до подписване на договор Сн. CRRC

Само един кандидат - "Консорциум 7 DDEMU", подаде оферта в процедурата за доставка на непознатите у нас двуетажни влакове за нуждите на БДЖ. Това става ясно от регистъра за обществените поръчки.

Предложението му е да достави 7 двуетажни, нулевоемисионни, електрически мотрисни влака на цена от 250.2 млн. лв. без ДДС. Офертата им е почти два пъти по-ниска от прогнозната стойност по поръчката, която е малко над 410.5 млн. лв. без ДДС.

Предложението

"Консорциум 7 DDEMU" обещава да достави влаковете в срок от 54 месеца. Всеки един от тях има 345 седящи места.

Цената на планова подръжка на подвижния състав е 8.03 лв. на километър пробег без ДДС. Съгласно тръжните условия компанията има ангажимент да поддържа влаковете за срок от 15 години.

Гаранционният срок на двуетажните мотриси е 36 месеца, става ясно от публикуваните параметри на офертата.

Друго задъжение на избраният изпълнител е да обучи персонал, който да може да управлява влаковете.

Към момента няма яснота дали поръчката ще бъде възложена на единствения кндидат. Комисията за избор на изпълнител все още не е взела решение.

Средствата за закупуването на нов подвижен състав за нуждите на държавните железници се идват по Плана за възстановяване и устойчивост. Общо планираните средства са в размер на 2.7 милиарда лева. С тях трябва да се купят още 35 електрически мотрисни влака за дълги разстояния (1.1 млрд. лв.), 20 мотрисни push-pull влака (1.2 млрд. лв.), 18 маневрени батерийни локомотива (68 млн. лв.) и 108 комплекта ETCS бордово оборудване за модернизиране на управлението на влаковете.

Кой е кандидатът?

Към момента не е ясно кой стои зад "Консорциум 7 DDEMU". Оферта е подписана от Vossloh Rolling Stock, съобщи икономическото издание economic.bg. 

Компанията е базирана в Киел, Германия, но всъщност е китайска. През 2020 г. CRRC Zhuzhou Locomotive (част от China Railway Rolling Stock Corporation) купи германската Vossloh.

Китайската CRRC Zhuzhou Locomotive беше самостоятелен участник в прекратения търг за доставка на 20 едноетажни влака. По нея сега тече процедура за пряко договоряне, като транспортното министерство отправи покана към двамата кандидати, които подадоха оферти - CRRC Zhuzhou Locomotive CO и испанската Patentes Talgo SL.

Тогава пред Mediapool експерти коментираха, че държавната политика на Китай е да дотира производителите си на влакове. По тази причина предлаганите от китайските компании цени са двойно по-ниски от тези на европейските конкуренти. Целта на Китай е да навлезе и да завладее европейския пазар.

От публикуваните документи в търговския регистър не става ясно кой влиза в "Консорциум 7 DDEMU". Специализираното издание Economic е отправило запитване до Министерството на транспорта, но оттам са отказали да посочат фирмите. Тази непрозрачност навява подозрения, че в обединението участват и български фирми, които имат причини да не се афишират. По неофициална информация на Mediapool зад обединението стои бивш шеф на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Иначе избраното име на консорциума - 7 DDEMU, е лесно за декодиране. Седем е броят на влаковете, DD означава двуетажни (Double-decker), а EMU е съкращението за електрически мотрисни влакове.

Няма спор, че китайските производители предлагат изключително изгодно високотехнологични влакове. Миналото лято China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) представи най-бързия задвижван от водород градски влак в света. Той развива до 160 км/ч, докато пределната скорост на френската Coradia iLint е 140 км/ч. Китайското чудо разполага със система за сигурност с няколко хиляди сензора от различни видове и размери, която следи за безопасността на водородните бутилки и горивните клетки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ефрейтора
    #3

    Целта за камъните на м@нг@лите се увеличава двойно...

  2. Жо
    #2

    Влак е състав от локомотив и вагони. В случая, говорим за мотрисни влакове, които са неделими. Влакове с двуетажни вагони не са новост за България. Имахме ги още в края на 60-те години на миналия век. Този тип вагони не са комфортни за дълги разстояния.

  3. archibal
    #1

    Това е влака https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/crrc-zhuzhou-rolls-out-double-deck-westbahn-emu/59245.article

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.