Само най-малките и най-старите не ползват мобилни услуги у нас

Само най-малките и най-старите не ползват мобилни услуги у нас

Единствено най-малките и най-възрастните българи не ползват мобилни услуги през смартфон, сочи национално представително проучване на потребителските навици и ползването на мобилен интернет. То е било проведено от агенцията за пазарни изследвания "Арбитраж" сред 2600 души в края на миналата година по поръчка на "Теленор" и бе обявено в петък от телекома.

От представените данни става ясно, че едва 3% от българите над 15 години не ползва мобилни телефони. "71% от тях използват телефоните си за достъп до интернет, като 74% от тях ползват смартфони. Във възрастовата група 7-14 години, само един от 10 не ползва мобилни услуги“, заяви Иван Комитски, старши експерт "Пазарни проучвания“ в "Теленор".

Според изнесените резултати,  над 90% от потребителите на мобилни услуги в България предпочитат абонаментните планове на операторите, за сметка на предплатените услуги, като през последните години се забелязва намаление на клиентите, ползващи два или повече мобилни оператора.

Сред потребителите, които не използват мобилни телефони, повечето са във възрастовата група над 65 години.

Същевременно, през последните две години най-големият ръст в проникването на смартфони в България е сред хората във възрастова група 55-64 години. В края на 2018 г. около 66% от тях използват смартфон, докато година по-рано делът им е бил 51 на сто.

Благодарение на ръста на проникването на смартфони сред по-възрастните потребители, проникването на over the top (OTT) услуги за размяна на съобщения и разговори (като Viber, Whatsapp, Facebook Messenger и други) във възрастовата група над 65 също се увеличава и в края на 2018 г. една четвърт от тях декларират, че ползват тези приложения.

Проучването показва също, че над половината от българските потребители на мобилни услуги посещават социалните мрежи (55%), гледат видеоклипове (54%) и споделят снимки (51%) през мобилните си телефони. Около 47% използват мобилен интернет за да научават последните новини и да се информират за времето, а любителите на музикални стрийминг услуги и интернет радио са около 25%.

Приблизително 13% от потребителите на мобилен интернет, споделят че осъществяват банкови транзакции през своите смартфони.

"Резултатите от проучването затвърждават нашето убеждение, че българският пазар все още притежава съществен потенциал в областта на мобилния интернет и мобилните дигитални услуги, включително сред онези, които досега не бяха сред активните ни потребители. Искаме всички наши клиенти да се убедят във възможностите на мрежата на Теленор и мога да ви уверя, че ще продължим да развиваме нашите дигитални услуги и да предоставяме на своите клиенти нови възможности“, коментира представителят на компанията Горан Маркович.

Споделяне

Още от Бизнес