Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само съкращенията делят БДЖ и синдикатите от споразумение

Събота може да е последният ден на стачката

7 коментара
Петър Бунев (вляво) частично се разбра с шефовете на БДЖ. Сн.БГНЕС

Единственият спорен въпрос в преговорите между стачкуващите железничари и ръководството на БДЖ е свързан със съгласуването на съкращенията със синдикатите, стана ясно в петък, когато бе деветият ден на стачката и се проведе третият кръг от преговори за условията за прекратяването ѝ. Позициите на двете страни се сближиха, но по въпроса за искането на профсъюзите да имат думата при освобождаването на работници ръководството на БДЖ смята, че това е пряка намеса в управлението на дружеството и няма да го позволи.

 

Преговорите ще продължат, продължава и стачката, която според синдикатите се разширява, но е възможно и събота да се окаже последния ден на протеста.

 

Въпреки заявката на синдикатите, че категорично не са съгласни с предложения от ръководството нов модел на заплащане в железницата, който щял да намали доходите на служителите с 15 до 23%, след края на преговорите стана ясно, че по този въпрос е постигнат консенсус. Бонусна система ще бъде разработена и внедрена до 1 юни 2012 година.

 

“Направихме доста голямо сближаване, но ние трябва да преговаряме с хората долу”, каза председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

 

Предложението на БДЖ за новата система за заплащане на работниците предвижда допълнителните възнаграждения ще се плащат на база свършена работа, а не както досега за прослужено време и преквалификация. Тези възнаграждения ще бъдат събирани във фонд, а бонусите от него ще бъдат раздадени на работниците в края на 2012 година. Дотогава парите, събирани в него, ще бъдат използвани за оперативни цели на дружеството. По груби разчети на БДЖ във фонда ще бъдат натрупани около 15 млн. лв. за една година.

 

Създаването на тази система за плащане е част от колективния трудов договор, който дружеството предлага на синдикатите. Те от своя страна я одобриха, но първоначално не бяха съгласни с факта, че нейното прилагане още сега ще намали доходите на работниците средно със 100 лева на месец.

 

Основно противоречие между двете страни остана колективният трудов договор. Профсъюзите настояват да се преподпише старият от 2009 г., но ръководството на БДЖ иска да се обсъдят някои от текстовете в него.

 

Утре железничарите със сигурност отново ще стачкуват, но може в неделя стачка да няма, каза още Бунев

 

Според ръководството на БДЖ, ако не в събота, то най-късно в неделя ще има подписано стачно споразумение и край на стачката.

 

За 2000-те работници, които трябва да бъдат съкратени, ръководството каза, че се стреми да разреши така проблема, че те да напуснат доброволно, с компенсация от шест брутни заплати.

 

За спорния текст в КТД, според който съкращенията трябва да се съгласуват със синдикатите, ще се решава, след като се разберат по всички въпроси. И двете страни заявиха, че отказват коментари до понеделник. “На този етап не желая повече да импровизирам”, каза Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    ne moje da ne rabotim , a da iskame!

  2. Анонимен
    #6

    А за БДЖ - това предприятие е губещо в момента и не може да си плаща заемите дори и със държавната субсидия. Едиснтвения начин да правиш пари от него е да има някой в бюджета, който да ти подхвърля пари от нашите данъци, хехе. С нужните промени може обаче да се закрепи и това изглежда да се случва. Питайте някои от БДЖ на който разчитате и той ще ви каже, че има една камара народ дето работи я има я няма 2 часа на бюро. Както при полицаите и военните и тука не става на въпрос за машинисти, диспечери, хора дето свързваме с железниците, а за раздута и неефективна, но пък представена с профсъюз администрация.

  3. Анонимен
    #5

    4ти, откъде имаш таква информация и откъде правиш такива изводи? Кремиковци винаги е било губещо предприятие, повечето време на държавна субсидия, особено по време на Тройната. Не знам как бяха излъгали Митал и те наистина бяха дали доста пари, които после загубиха.

  4. Анонимен
    #4

    До 3.Емма е права.Ц.Василев е банкера на ГЕРБ.Той ще използва моделът на приватизация на Кремиковци,което беше купено за 1 щат.дол. и препродадено с дълговете за 400 000 млн.евро.чрез офшорна компания.В същото време Валентин Захариев дължи 500 000 млн лв на държавата за неустойки по приватизационния си договор.Той преметна държавата и с 5 млн.ДДС,което Мургина му опрости.Такава е и целтта в приватизацията на БДЖ,да се купи без пари и се препродаде за стотици милиони печалби.

  5. Анонимен
    #3

    Gen. Augusto Pinochet: Emma, pojelavam ti da kupish BDJ za $1.00 ili za $2.00 samo , che ne zabraviai , che shte gi kupish zaedno s dalga im. Takiva sa usloviata pri pokupkata. Halal da sa mu na Tzvetan Vasilev jeleznicite. Az ne go znam koi e, ne mu i zavijdam. Az ne bih vzel balgarskite jeleznici i za bezplatno.

  6. emma
    #2

    Оказва се,че за ГЕРБ случващото се в БДЖ ги устройва,за да го харижат на Цветан Василев,дето е провъзгласен от ГЕРБ за бизнесмен на годината.В момент на стачка,кипят преговори за приватизация на товарни превози на БДЖ,може би за 1 или 2 долара,както беше схемата с Кремиковци.Дълг срещу собственост.Ще гледаме поредния идиотски сериал в името и благото на олигархично-мутренската върхушка.Костов ,Станишев,Доган,Мони Сакса,ПАСТИ ДА ЯДАТ пред тези наглеци.

  7. Анонимен
    #1

    Shte gi vratkat dokato si napraviat igrata.Posle i da stachkuvat i da se naviiat na kakvoto i da e, faida niama.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.