"Само за възрастни": Разсъблечени мацки агитират за Путин

От еротичен календар за Владимир Путин до политически стикери с разсъблечени красавици в социалната мрежа "ВКонтакте", призоваващи да се гласува на президентските избори в Русия на 18 март. Това е авангардната тактика на привържениците на Путин да закарат до урните апатичните избиратели. Реално обаче избор няма и изходът от гласуването е предрешен – още шест години управление на силния човек в Кремъл.

Това е вторият път, когато полуголи момичета стават важна част от предизборната кампания. Първия път беше календар за Путин, който, между другото, му хареса, а сега – разсъблечени модели на сп. "Максим", които призовават да се гласува.

Руското издание The Bell писа, че стикерите и позиращите пред избирателните секции момичета са дело на същия човек, който през 2011 г. се прочу с разсъблечените студентки от журналистическия факултет на Московския държавен университет, поздравяващи Путин за рождения му ден.

Оказа се, че рекламният проект "Само за възрастни" на руското издание на сп. "Максим" (Maxim), в който модели на списанието позират в еротично бельо в избирателни секции, е по поръчка на агенцията на Максим Перлин BlackLight. Продуцент на кампанията е Владимир Табак, партньор на Перлин. В предизборния щаб на Путин той отговаря за реализацията на кампанията в социалните мрежи.

Самият Перлин твърди, че това не е политическа поръчка, а вирусна рекламна кампания в социалната мрежа.

Друг проект на Перлин е услугата за разпознаване на лица FindFace. След несанкционираните от властите митинги на опозиционера Алексей Навални през 2012 г., неизвестни създадоха сайта "Je Suis Maidan", на който качваха данни за участниците в митингите, идентифицирани с помощта на FindFace. Перлин отричаше, че има отношение към сайта, но в YouTube-канала на FindFace услугата бе разяснена именно с примери от митингите на 12 юни.

Сайтът The Bell е научил от представители в ръководството на социалната мрежа "ВКонтакте", че със специалните проекти, които се разпространяват сред групите в мрежата, се занимава вицепрезидентът на компанията - майка Mail.ru Group - Александър Кабаков.

"Видеа, стикери, групи във ВКонтакте - Кабаков се занимава с всичко, което касае Путин, казва източник от Mail.ru Group. В компанията шеговито наричат кабинета му "филиал на президентската администрация".

  

Стратегията очевидно е рекламният проект "Само за възрастни" да повиши избирателната активност, тача че Путин да спечели още на първия тур. За това е нужно да вземе над 50 процента от гласовете.

  

В пропутинските социални мрежи се публикуват снимки на модели – блондинки и брюнетки облечени с еротично бельо, позиращи пред избирателните секции. Очаква се, че това ще накара младите хора да отидат да гласуват.

 

Снимките са придружени с надписи: "Добре дошли в света на възрастните!", "В началото е малко страшно, но скоро ще искате да го повторите", "Сигурни ли сте, че вече имате 18" и "Всичко, което става в избирателната секция, остава в избирателната секция...".

  

Фотографиите се допълват с фриволни филмчета и стикери "Election girl" (18+), които се изпращат на тези, които се присъединяват към групата "Само за възрастни". На стикерите четем: "Чакам в кабинката!" (девойка изчезва в кабинка за гласуване), "Искам гласа ти!" (разсъблечена жена в леглото) и "Помогнете ми да се справя с моята бюлетина" (ръцете на модела са зад гърба, сякаш си сваля сутиена).

Още от Свят