Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Самолет кацна по "корем" в Мианма без пострадали

3 коментара
Самолет кацна по "корем" в Мианма без пострадали

Самолет на "Мианма нешънъл еърлайнс" направи в неделя аварийно приземяване на международното летище в Мандалай само със заден колесник, тъй като предният не се отвори, предадоха Асошиейтед прес и ДПА.

Не е пострадал никой от 82-амата пътници и седемчленния екипаж на полет UB103 от Янгон до Мандалай, старата столица на Мианма. Произведеният в Бразилия самолет "Ебраер 190-LR е допрял пистата първо със задния си колесник, след което носът му се е наклонил напред и е заорал полосата под дъжд от искри, преди да спре.

Пилотът е уведомил още във въздуха контролната кула за проблема с предното шаси. Преди да предприеме аварийното кацане, капитанът, който освен това е инструктор, е извършил процедурата за опразване на резервоарите с цел олекотяване на машината.

Поместен онлайн видеоклип, заснет вероятно от някой от пътниците, показва бързата и преминаваща в ред евакуация на хората от салона. Виждат се пътници, които се отдалечават от самолета, като някои от тях се усмихват. Снимки от местопроизшествието показват самолета със забит нос в пистата и спуснати евакуационни трапове, но без видими повреди по корпуса и крилата.

Пилотът Мят Мое Аун бе обявен за герой в социалните мрежи. Появиха се снимка как се ръкува на пистата с главния министър на региона на Мандалай.

Подобни аварийни приземявания "по корем" са много рисковани, но не са рядкост. Те се дължат на човешка грешка (пилотът на отваря навреме колесника) или на техническа неизправност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #3

    Доколкото разбрах дори не е и по нос, а го е приземил, балансирайки на задните колела, вероятно с помощта на елеваторите /контролните повърхности на хоризонталните плоскости на опашката/. Ще речеш - Мианма - някаква загубена страна, и изведнъж - пилот-нинджа. :) Имали са истински късмет пътниците с този пилот. Ако отпусне носа и го остави да се забие в пистата, това рязко увеличава триенето в момента на контакта, освен че носа започва да се разрушава, самолета става неуправляем, а най-малкото отклонение на носа може да доведе ако не до завъртане то поне до рязко отклоняване от направлението на пистата...

  2. Realist
    #2

    Не знам кой дава негативно мнение на коментар 1, но твърденията на Веско са верни. Естествено това, че приземяване "по нос" не е рисковано, не може да бъде вярно, защото всяко приземяване, различно от стандартното - на всички колела, носи известен риск - естествено различен за всеки отделен случай.

  3. Becko
    #1

    Това приземяване не е "по корем", а е "по нос" и не е рисково защото на носа на самолета няма горивни резервоари...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.