Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Самолет на Ер Франс с 228 души се разби над Атлантика

55 коментара
Самолет на Ер Франс с 228 души се разби над Атлантика

Самолет на авиокомпания Ер Франс с 228 души на борда най-вероятно се е разбил в Атланическия океан. Самолетът е изчезнал в понеделник сутринта от екраните на радарите.

"Мога да кажа без съмнение, че това е катастрофа", заяви генералният директор на Ер Франс Пиер-Анри Гуржон, цитиран от CиЕнЕн. По-рано френският министър на околната среда Жан Луи Борло изключи версията за отвличане и също посочи, че най-вероятно става дума за катастрофа.

Самолетът Еърбъс А330 е излетял от Рио де Жанейро за Париж в 22.19 мин. по Гринуич в неделя и е поддържал нормална радиовръзка до 1.30 часа по Гринуич тази нощ. В 2 часа навлязъл в зона на силни турбуленции, а 15 минути по-късно били излъчени автоматични сигнали за неизправности, включително в електрическата система.

На борда на самолета е имало 216 пътници и 12 души екипаж. Сред пасажерита са пеленаче, седем деца, 82 жени и 126 мъже. Кризисни щабове са създадени на летищата в Рио де Жанейро и на “Шарл де Гол“ в Париж.

Властите в Бразилия съобщиха, че се изпратили бразилски военни самолети да претърсят района около архипелаг Фернандо де Нороня, на 365 километра от бреговете на страната. Френски военен самолет е изпратен да провери района на Сенегалското крайбрежие.

Френският президент Никола Саркози изрази "изключителната си тревога" и разпореди на правителството да бъдат предприети всички възможни действия, за да бъде намерен самолета.

От Ер Франс съобщиха, че е възможно самолетът да е бил ударен от мълния. Бившият пилот на Еърбъс Джон Уайли обаче коментира пред CиЕнЕн, че подобен инцидент не може да свали модерен пътнически самолет

Гуржон съобщи още, че екипажът на самолета е бил изключително опитен. Самолетът е доставен на Ер Франс през април 2005 г. и при последния технически преглед на 16 април тази година не е открита никаква неизправност

Ройтерс припомня, че последният сериозен инцидент със самолет на Ер Франс е през юли 2000 година. Тогава се разби самолет Конкорд, малко след като излетя от летище "Шарл де Гол“. При инцидента загинаха 109 души.

Това е третият сериозен авиоинцидент в Бразилия през последните години. През юли 2007 година Еърбъс А320” на авиокомпания ТАМ се разби при приземяването си на летището в Сао Пауло. Загинаха 187 души в самолета и 12 на земята.

През септември 2006 година самолет авиокомпания “Гол” се сблъска над Амазонка с малък частен самолет. Загинаха всички 154 души на борда на Боинга. Пътниците на другия самолет оцеляха, след като машината се приземи аварийно.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

55 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. калун
    #58

    Дай Боже да има оцелели!

  2. Мунчо
    #57

    Самолетите, се произвеждат все повече с евтини и недоказани материали в борбата за ниски цени и ниски разходи на гориво. Смешно е в наши дни корпусът на самолета да не е направен на контейнер които при проблем да изхвърли крила и двигатели и да се приземи с парашути по-живо по-здраво. Но алчността взе поредните си жертви.

  3. аз
    #56

    Спри, о синя сатана!

  4. boby1945
    #55

    на която има заредени частици елекричество, може да "удари" от облака към земята, може и в обратната посока, може и между облаците. Мълниите не знаят че не знаем за тях, те не четат книжки и не пишат във форумите, просто "удрят"------------Да пази Господ се казва в такива случаи и Бог да успокои душите на загиналите!

  5. Radi
    #54

    Ti ne si dobre psihicheski. Da ne govorim, che si nekompetenten!!!

  6. Ганий
    #53

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lightning#Upper-atmospheric_lightning

  7. Коста
    #52

    11000 м са нищо за бурите по нашите шириниа какво остава за екваториалните буриПрочети, то вярно че е нормално да се пишат всякакви некомпетентни неща, ама въздържай се моля те относно теми далеч, далеч от тебДа се пише само заради самото писане не е здравословно

  8. спец
    #51

    Това на снимката е А380, суперджъмбото. А330 е много по-малък и с два, не с четири двигателя.

  9. Дени
    #50

    Защо компетентните по въпроса, започвам от форумците тук, не поставят въпроса на друго ниво? Ако трябва да се формулира петиция в нет-а до неправителствени организации, авиокомпании, ТВ Дискавъри и др.

  10. boby1945
    #49

    в Сенегал има контролна система за полетите и то френска, познай от три пъти защо френска?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.