"Самсунг" очаква 30% спад на печалбата си

"Самсунг" очаква 30% спад на печалбата си

Южнокорейският технологичен гигант "Самсунг Електроникс" (Samsung Electronics Co) изненада пазара във вторник като обяви за очакван спад на печалбата от 29 процента за последното тримесечие на 2018 г. Причината е в по-слабото търсене на чипове, уточнява компанията, за да "разсее объркването" сред инвеститорите, които вече са обезпокоени от вероятността за световен технологичен спад, отбелязва Ройтерс.

Прогнозите на компанията са и за вяла печалба през първото тримесечие на 2019 г. заради трудните условия в сектора на мемори чиповете, но вероятно пазарът ще се подобри през втората половина на годината.

Според посочени в корпоративно съобщение данни продажбите на "Самсунг" през последното тримесечие на 2018 г. са били приблизително 58-60 трилиона корейски вона, което е спад от 11 на сто, а оперативната печалба – малко под 11 трилиона корейски вона. За сравнение предходното тримесечие показателите са били продажби за 65.46 трилиона и оперативна печалба от 17.57 трилиона корейски вона. Година по-рано пък компанията е отчела 65.98 трилиона приходи от продажби и 15.15 трилиона корейски вона за четвъртото тримесечие на 2017 г.

Слабите резултати на най-големия в света производител на смартфони и полупроводници е поредното безпокойство за инвеститорите, които вече са нащрек, след като миналата седмица "Епъл" (Apple) намали прогнозата си за очакваните тримесечни продажби, заради спада на продажбите в Китай, посочва Ройтерс.
.
Китай има най-големия в света пазар на смартфони, но забавящата се икономика на фона на търговската война със САЩ, отчита спад на търсенето на устройства в технологичния сектор.

Все по-голямата подкрепа за големите местни производители също се отразява на чуждестранните марки, като пазарният дял на Самсунг е спаднал до 0,9 процента спрямо максимума от 18,2 процента през 2013 година.

Чиповете на южнокорейската компания обаче продължават да се използват от големите производители на смартфони, включително "Епъл" (Apple) и китайския пазарен лидер "Хуавей" (Huawei). Мемори и процесорните чипове представляват над три четвърти от общите продажби на кампанията и около 38 процента от продажбите.

Самсунг редовно разпространява данни за очакваните си финансови резултати преди да ги публикува официално с подробности към края на месеца. За току-що приключилото тримесечие обаче компанията разпространи първия си коментар от края на 2014 година, когато печалбата ѝ от мобилни телефони спадна.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?