Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сандов "хвърли бомба" за "Струма": Трябва ново проектиране

Предложението за изцяло източен обход на Караджов отпада

10 коментара
Министърът на екологията Борислав Сандов

Пътят на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле ще трябва да се проектира отново. Тази "бомба", по думите му, хвърли вицепремиерът и екоминистър Борислав Сандов по време на общото събрание на Националното сдружение на общините (НСОРБ), което се проведе в София.

Той беше попитан от кмета на Симитли Апостол Апостолов има ли вече решение за пътя през Кресненското дефиле.

"Да хвърля ли бомбата!? Има решение на служебния министър на екологията Асен Личев, според което ще е нужно ново проектиране. И това решение не е обжалвано от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ)", отговори му Сандов.

На срещата с НСОРБ присъстваше и вицпремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов, но той отказа коментар. Преди това - сутринта пред бТВ, Караджов заяви, че ще предложи трафикът през Кресненското дефиле да се изнесе изцяло по т.нар. източен обход.

Пред Mediapool Асен Личев заяви, че е потвърдил екооценката за магистрала "Струма" от 2008 г., която предвижда тунелно преминаване през Кресненското дефиле.

Решението на въпроса с преминаването през Креснеското дефиле е от ключово значение за завършването на магистрала "Струма" до края на настоящия програмен период.

Става въпрос за около 13 км, чието изграждане непрекъснато се отлага от 2007 г. заради спор откъде да премине трасето.

Екоминистърът Борислав Сандов застъпва тезата за прокопаване на дълъг тунел, каквато беше първоначалната идея, променена впоследствие от ГЕРБ.

Според Гроздан Караджов обаче най-бързото решение е да започне изграждането на т.нар. източен обход, по който трябва да преминава движението в посока от Гърция към София. За този участък има избрани изпълнители, но няма сключен договор с тях.

През това време да преминат всички процедури и за изграждането на още една лента на източния обход в посока от София към Гърция, която технически ще е готова за около 3 години, каза Караджов. Според него така ще има гаранция, че няма да се направи само едната лента, а за другата след това управляващите ще забравят.

В момента одобреният проект предвижда изграждане на източен обход на Кресна за движението от Гърция в посока София, а това в обратната посока да минава по сега съществуващия път. Против това се обяви местното население и екологични организации.

Регионалният министър смята, че ако до края на годината не започне изграждането на пътя през Кресненското дефиле, то обектът няма да може да бъде завършен през настоящия програмен период.

Изграждането на магистрала "Струма" е един от трите обекта в моя ресор, които могат да застрашат управлението, каза Караджов.

Другите два са решаването на проблема с договорите за текущите пътни ремонти и инхаус поръчките за строителството на магистрала "Хемус" и скоростния път Видин - Ботевград, посочи регионалният министър. Той допълни, че проблемът с пътните ремонти вече е решен, докато този с инхаус договорите все още чака решение.

"В моята сфера има три сериозни риска, които са от значение да бутнат правителството, казано най-директно. Единият са договорите за текущ ремонт и поддръжка, които минаха през парламента. Вторият са инхаус договорите, които тепърва предстоят. Ако спрем да строим "Хемус" и пътя Видин - Ботевград, смятате ли, че хората ще ни търпя, ами няма да ни търпят. И третият е "Струма" - ако се откажем от сегашния ОВОС..., аз няма да търпя това правителство", каза Караджов.

От изказването на Борислав Сандов стана ясно, че решението за преминаването на пътя през Кресненското дефиле ще бъде взето на коалиционен съвет. Преди това при премиера трябва да бъдат обсъдени и трите варианта с разходи и ползи по всеки един от тях преди да бъде избран, който и да е от тях.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Stixxx
    #10

    Я кажи сега на кои точно проектанти искаш да се дадат едни пари за това препроектиране?

  2. Ники
    #9

    От самото начало е ясно, че решението е тунел. Имаше и европейско финансиране, нищо, че е скъп. Обаче, мутрите спряха варианта с тунел, защото БЪЛГАРСКАТА СТРОИТЕЛНА МАФИЯ не може да построи тоя тунел, и ще трябва да дойдат чуждестранни фирми. Това не е нещо тайно - точно това изтъкнаха като причина тогава, ама паметта на хората е къса. А сериозните чужди фирми не наливат рушвети в партийните каси. Айде сега новото правителство да докаже, че не е корумпирано, и да вземе очевидното решение - тунел и публичен търг.

  3. полк. Дрангов
    #8

    От две години ви пиша: "Една мафия смени другата мафия"

  4. Мюнхен
    #7

    Този път, наречен "магистрала", се строи вече 30 години!Никога няма да се построи, защото българската страна няма интерес от него, тъй като българите ще ходят с още по-голяма сила на море в Гърция, вместо на "Слънчака" и други прекрасни мутренски места.

  5. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #6
  6. дон каре
    #5
    Отговор на коментар #4

    ... прилича недоволството на едни самозабравили се софиянци, които се възмущаваха от новия строеж в съседния парцел, щото новия строеж щял да им закрива гледката към Витоша.

  7. дон каре
    #4

    Пътищата са общи, частните терени и къщи са частни ! Който не му харесва, че къщата му граничи с път, то да смени къщата с по-спокойно място. Времемнен популизъм са тия решения за ограничаване на достъпа до пъщата. Камиона бил тежък !? Е И ???!!! Собственика на тежкия камион плаща съответните такси и данъци затова че е тежък. Плаща и за да може да ползва пътищата. А който не му харсве това, че къщата му е на пътя, или да се мести, или да се зстрахова подобаващо, или и двете. Държавата и обществото не са му виновни !

  8. Горскио
    #3

    Източен обход, бързо "решение", тинтири минтири. Караджови, комунаги, гербаджии и всякакви корумпета натискат да съсипят дефилето. Аланкоолу, имаш лесен хълмист терен, идеален за прокопаване на тунели с естествена вентилиция - повечето вентилационни шахти не по-дълги от 10-ина метра. Имаше и одобрено европейски финансиране на тунелите, но предшественика на Караджов, Киро и Сие - Тиквата - го спря.

  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  10. bgp
    #1

    Ето как Мафията и строителните и фирми говори чрез гроздан , шантажирайки ПП-ДБ !!!

    ""Изграждането на магистрала "Струма" е един от трите обекта в моя ресор, които могат да застрашат
    управлението, каза Караджов.
    Другите два са решаването на проблема с договорите за текущите пътни ремонти и инхаус поръчките за строителството на магистрала "Хемус" и скоростния път Видин - Ботевград, посочи регионалният министър. Той допълни, че проблемът с пътните ремонти вече е решен, докато този с инхаус договорите
    все

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.