Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Санкция от 12 млн. лири за Е.ОН във Великобритания за измамени клиенти

4 коментара
Санкция от 12 млн. лири за Е.ОН във Великобритания за измамени клиенти

Енергийният немски гигант Е.ОН е глобен с 12 млн. паунда във Великобритания заради това, че е подвеждал клиенти на конкурентни компании да сменят доставчика си на ток, уж предлагайки им по-изгодни тарифи, които всъщност се оказвали по-високи от вече плащаните, предаде ББС в петък.

 

Нарушенията са извършвани в периода от юни 2010 г. до декември 2013 г. в момент, когато много потребители, потърпевши от повишаващите се цени на тока и търсещи по-изгодни тарифи, са приели предложени им от служители на Е.ОН по телефона или при посещение в дома им оферти да сключат договори с тяхната компания. Така те се оказват излъгани и на практика са ощетени, а сделките са неправомерни, заради което и компанията е глобена от регулаторните органи на страната.

 

От Е.ОН се извиниха на своите клиенти и обещаха да платят компенсация на всеки, който е потърпевш. Обезщетенията се очаква да са между 3 и 8 млн. лири над наложената им глоба от 12 млн. паунда.

 

Изпълнителният директор на Е.ОН за Великобритания Тони Кокър заяви, че поема пълната отговорност за случилото се, но няма да подаде оставка. Бонусът му за 2013 г обаче ще бъде орязан с 25 на сто, но от компанията не посочиха каква все пак ще е сумата, която той ще получи.

 

ББС припомня, че практиката за привличане на клиенти "на вратата" е била широко разпространена във времето, за което е проведено разследването, и Е.ОН е бил последният от шестте големи доставчици на ток в страната, който се е отказал от тази практика през септември 2012 г. Сега компанията обяви, че ще спре и продажбите на своите услуги по телефона.

 

Глобата от 12 млн. паунда ще бъде разпределена между 333 хил. от най-бедните клиенти на доставчика. По 35 лири ще получат пенсионерите, инвалидите и социално слабите семейства, дори и да не са засегнати от неправомерните продажби.

 

Отделно компанията ще трябва да напише писма до 465 хил. други клиенти със съвети как да се оплачат, ако смятат, че са потърпевши от действията на Е.ОН.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nick Grigorov
    #4

    Обърнете внимание на това какво се е случило с наложените глоби - разпределени са сред клиентите на компаниите. А сега се замислете, какво става с глобите наложени от регулаторите в България - влизат в бюджета на регулатора, а после се насочват към държавния бюджет.

  2. Koko_deactivated_1401183147
    #3

    Няма проблем, ще си ги избият от сметките на булгаристанските потребители за нула време!

  3. Umoren
    #2

    Energy giant E.On is to pay out £12m to some of its customers following an investigation into mis-selling by the industry regulator. Медияпул старателно премълчават, че санкцията е от ДЪРЖАВНИЯ РЕГУЛАТОР!! http://www.bbc.com/news/business-27433428

  4. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.