Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Със закъснение приключи модернизацията на жп линията Септември-Пловдив

3 коментара
Със закъснение приключи модернизацията на жп линията Септември-Пловдив

С близо 2-годишно закъснение приключиха строителните дейности по железопътните отсечки Септември - Пазарджик и Пазарджик – Стамболийски.

Те са част от проекта за жп участъка Септември – Пловдив, с чието изпълнение завършва първия етап от модернизация на жп линията София – Пловдив, който се финансираше от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Това съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура" в четвъртък.

Железопътната линия е една от първите построени у нас и е въведена в експлоатация още преди освобождението от турско робство - през 1873 г. През годините са правени частични преустройства. През 1962 г. линията е изцяло електрифицирана, а през 1983 г. е завършено нейното удвояване.

С успешното реализиране на проекта се постигна възможност за движение на влаковете със скорост от 160 до 200 км/ч., посочват от НКЖИ.

С изграждането на Европейската система за управление на влаковото движение – ERTMS, е постигнато по-високо ниво на безопасност.

По този начин завършването на проекта допринася за постигане на  оперативна съвместимост на железопътния ни транспорт с този на страните от ЕС.

Модернизация на жп отсечка Септември – Пазарджик възлиза на 57 млн. лв. без ДДС. Средствата са инвестирани в реновацията на 37 км разгъната дължина железен път, 53 км контактна мрежа и ремонта на 10 моста. Изпълнител е консорциум "Свителски – РВП Кьоне". 

Модернизацията на жп участъка Пазарджик – Стамболийски е за близо 50 млн. лв. без ДДС. Средствата са вложени в ремонта на 39 км разгърната дължина на железен път, 55 км контактна мрежа и 4 моста. Изпълнител е ДЗЗД "Ай Джей Ей Железопътна Инфраструктура".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #3

    2 години закъснение, и виновни няма. Но парите са усвоени. Ежедневие ГЕРБ.

  2. Human
    #2

    Откога е тази снимка, или е само "илюстративна"? И за коя линия точно?

  3. Дядо ми Петър
    #1

    Преди две години имах "щастието" да пътувам от София до Пловдив с влак.
    Няма да коментирам вагоните, заключените тоалетни, любезните кондуктори.
    Влакът, естествено, закъсня поне с час, като от Септември до Пловдив се влачеше като костенурка и се клатеше като при морска буря.
    По трасето имаше купчини релси и траверси, както и много бачкатори. НО НЕ ВИДЯХ НИКОЙ ОТ ТЯХ ДА РАБОТИ.
    Впрочем, в материала се говори за двегодишно закъснение и за много милиони.
    Но дума не се споменава дали и с колко е бил

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.