
С близо 2-годишно закъснение приключиха строителните дейности по железопътните отсечки Септември - Пазарджик и Пазарджик – Стамболийски.
Те са част от проекта за жп участъка Септември – Пловдив, с чието изпълнение завършва първия етап от модернизация на жп линията София – Пловдив, който се финансираше от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Това съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура" в четвъртък.
Железопътната линия е една от първите построени у нас и е въведена в експлоатация още преди освобождението от турско робство - през 1873 г. През годините са правени частични преустройства. През 1962 г. линията е изцяло електрифицирана, а през 1983 г. е завършено нейното удвояване.
С успешното реализиране на проекта се постигна възможност за движение на влаковете със скорост от 160 до 200 км/ч., посочват от НКЖИ.
С изграждането на Европейската система за управление на влаковото движение – ERTMS, е постигнато по-високо ниво на безопасност.
По този начин завършването на проекта допринася за постигане на оперативна съвместимост на железопътния ни транспорт с този на страните от ЕС.
Модернизация на жп отсечка Септември – Пазарджик възлиза на 57 млн. лв. без ДДС. Средствата са инвестирани в реновацията на 37 км разгъната дължина железен път, 53 км контактна мрежа и ремонта на 10 моста. Изпълнител е консорциум "Свителски – РВП Кьоне".
Модернизацията на жп участъка Пазарджик – Стамболийски е за близо 50 млн. лв. без ДДС. Средствата са вложени в ремонта на 39 км разгърната дължина на железен път, 55 км контактна мрежа и 4 моста. Изпълнител е ДЗЗД "Ай Джей Ей Железопътна Инфраструктура".

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент