Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Със закъснение тръгнаха новите трамваи по бул. "България"

0 коментара
Със закъснение тръгнаха новите трамваи по бул. "България"

Със закъснение новите нископодови и климатизирани трамваи тръгнаха по ремонтирания релсов път на трамвайно трасе на бул."България".

 

Ремонтът на дългата близо 4 км отсечка закъсня с около месец, за което фирмата изпълнител "СК 13-Трансстрой" е глобена с 800 000 лв., съобщи зам.-кметът по транспорта Любомир Христов при откриването на новото трасе.

 

Модернизацията на релсовия път

 

Модернизирането на трамвайния път по бул."България" започна на 5 март 2014 г. и съгласно подписания договор с изпълнителя трябваше да приключи за 97 дни. Така движението на трамвай номер 7 трябваше да бъде възстановено на 11 юни, но се случи на 15 юли.

 

Ремонтираният трамваен път е един от най-натоварените маршрути в столицата. Трасето е построено преди 31 години и от тогава не му е правен основен ремонт. Модернизирана е отсечката от бул."Витоша" по бул."България" до последната спирка на трамвайно ухо "Борово".

 

По време на ремонта е монтиран нов релсов път с обща дължина 7433 м единичен коловоз, от които 2898 м в крива и 48 м в стрелки, кабелна мрежа средно напрежение, контактна мрежа, монтирани са 109 нови стоманени стълба и 6260 м нова контактна мрежа.

 

Направено е и отводняване на релсовия път.

 

Не е готов единствено участъкът на кръстовището с бул."Акад.Иван Гешов", където предстои изграждането на кръстовище на две нива, каза Любомир Христов.

 

Той отбеляза, че за първи път в столицата се монтира т. нар. безнаставов път на баластова призма с бетонови траверси за междурелсие 1009 мм с еластично скрепление. Това означава, че релсите ще са неподатливи на деформация при много ниски или много високи температури, вибрациите и шумът при движение на трамваите ще са много по-ниски.

 

Заедно с ремонта на трамвайния път са реконструирани и спирките на градския транспорт. На тях са монтирани 11 електронни информационни табла, които оповестяват гласово номера на трамвая по линията, дестинацията и времето за пристигане на следващия.

 

Остава да бъде направено озеленяването. Живият плет от двете страни на трамвайната линия беше премахнат по препоръка на специалистите от "Зелени системи", каза Любомир Христов. По думите му през есента на негово място ще бъдат засадени различни цветя и други растения.

 

Продължава ремонтът на подлезите, като в подлеза на булевардите "Тодор Каблешков" и "България" през следващата година ще бъдат монтирани и асансьори, каза още зам.-кметът по транспорта.

 

Ремонтът на трамвайното трасе струва 8.39 млн. лв. с ДДС. Средствата са по проекта за интергриран градски транспорт на столицата, който се финансира със 100 млн. лв. от оперативна програма "Регионално развитие".

 

Новите трамвайни мотриси пък са купени със средства по оперативна програма "Околна среда".

 

Нови ремонти

 

До края на годината предстои да започне изграждането на кръстовището на две нива между булевардите "България" и "Акад. Иван Гешов", каза Любомир Христов.

 

Изграждането на това кръстовище беше планирано още през 2008 г., когато Бойко Борисов беше кмет на София, като за целта бе теглен и заем от Европейската инвестиционна банка. За изпълнител беше избрана компанията "Балканстрой".

 

Въпреки че са минали повече от шест години от взимането на решението за изграждането на това кръстовище, все още продължават градоустройствените процедури, стана ясно от обясненията на Любомир Христов. По думите му очаква се те да приключат през следващите месеци и да бъде издадено разрешението за строеж.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.