Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

САЩ спасява "Дженеръл мотърс" с национализация

7 коментара
САЩ спасява "Дженеръл мотърс" с национализация

Съдията по делото за банкрут на "Дженеръл мотърс" (GM)одобри продажбата на голяма част от активите на компанията на американското финансово министерство (US Treasury), предаде Блумбърг. "Дженеръл мотърс" обяви несъстоятелност и поиска защита от кредиторите на 1 юни.

Според съдия Робърт Гербер национализацията на автомобилния гигант е единственото, което ще го спаси от фалит. "Ликвидацията ще се отрази пагубно на кредиторите на компанията, на служителите, доставчиците и компаниите, с които фирмата оперира", мотивира се съдията.

След сделката ще продължат да функционират само най-успешните подразделения на компанията като "Шевролет" и "Кадилак", само че с по-евтина работна ръка, по-малка дистрибуторска мрежа и по-малка задлъжнялост. Останалата част от компанията ще бъде ликвидирана.

Според схемата "здравите части" от GM ще бъдат обособени в отделна компания, в която мажоритарен дял има американското правителство, а сред миноритарните собственици е канадското правителство. Продажбата ще се осъществи на останалите части.

Сделката е втората голяма победа за администрацията на американския президент Барак Обама, занимаваща се със сектора на автомобилните производители. Тя посредничи миналия месец и в закупуването на "Крайслер" от група инвеститори, водени от италианската компания "Фиат"

Новата компания, която ще поеме дейността на "Дженеръл мотърс" ще получи държавна помощ от 60 млрд. долара. Отделно държавата ще плати 50 млрд. долара за закупуване на 60% от акциите от компанията.

В рамките на следващите четири дни съдът в Ню Йорк ще приема жалби по решението, като окончателният изход от процеса по несъстоятелност на предприятието ще дойде на 10 юли. Тогава изтича и срокът, определен от Вашингтон и Отава за привършване на преструктурирането в дружеството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ганий
    #8

    да се учат на костовизъм и дясно...Тръгнали да национализират!Те що не четат лекциите на Костов - че държавата е лош стопанин... Хак им е!

  2. bobby
    #7

    Според някои наблюдатели дори крайно ляв. Така че тук се строи социалиъм с усилени темпове...

  3. Ганий
    #6

    Знам, знам...Тукашните десни костовисти така го храчиха, че свят да ти се завие... Говориха за него по-гнусни работи отколкото за нашенските комуняги...И много обичаха МкКейн и Пейлин - нау-умните били, най-красивите, най-непорочните и т.н.Но и в САЩ костовизмът загуби...

  4. Ляв
    #5

    на корпоративна Америка както предишния . Няма ляв, това е пропаганда на републиканците!!

  5. елате ни вижте
    #4

    дори и могъща икономика като американската не е застрахована от тежка криза. а присъствието в белия дом на левичар не помага, дори напротив. начина по който ще се процедира с GM не е класическа национализация, но вероятно при това положения на нещата няма друго решение. проблемите на автомобилната индустрия в америка не са от вчера или днес, и затова сегашната администрация няма пряка вина. за съжаление обаче икономическата политика която води черния президент търпи сериозна критика - някой от идеите и начинанията му открито са наричани социализъм. американците не знаят още, но ние сме видяли вече какво става като дойде социализма...

  6. Gastaroll
    #2

    като стане кредита твърде голям и после национализация и после комунизъм...в сърцето на демокрацията...ха честито !

  7. минаващ
    #1

    забавно и тъжно ми е да чета, как много хора във форума са едни специалисти икономисти...Видели били какво става в социализма. Я сметнете в условията на пазарна икономика колко щяхме да задлъжнеем само за прокарването на проходите ни през Балкана, я си представете за каква работа и проектиране става дума! Ако бяхме извикали навремето някоя частна фирма срещу печалба да ги построи и да има 50 години право на експлоатация. Само това!! Ами построени пътища, ж.п. линии, летища-граждански, военни, селскостопански,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.