Създателите на "Google" станали милиардери без да искат

Създателите на "Google" станали милиардери без да искат

Създателите на най-популярната интернет търсачка "Google" Сергей Брин и Лари Пейдж не са искали да станат милиардери, а просто да създадат удобен и бърз начин за търсене в световната мрежа, разкрива книгата "Историята на Гугъл", написана от носителя на наградата "Пулицър" Дейвид Вайс и Марк Малсийд. Тя вече се разпространява на българския книжен пазар.

В сряда във видеоконферентна връзка в посолството на САЩ в София Вайс разказа любопитни факти за създателите на една от най-проспериращите компании в световен мащаб.

Сергей Брин, от руски произход, и Лари Пейдж през 1998 година напускат Станфордския университет, където са докторанти по компютърни науки, за да се съсредоточат върху основния си проект – нова интернет търсачка.

Названието търсачката "Google" дошло случайно и подобно на името на една от най-великите рокендрол групи "Beatles" e със сгрешен правопис. Името на групата от Ливърпул означава бръмбари, но правописът ѝ на английски би трябвало да бъде "Beetles". Аналогичен е и случаят с "Google", чийто правилен правопис е Googol и обозначава термин за безкрайно число.

Както повечето от най- успешните компании от силиконовата долина "Google" е тръгнал от мизерен гараж, а не от скъп офис. След подобрения по първоначалния вариант на търсачката Брин и Пейдж се опитали да я продадат на различни компании за 500 000 долара, но нито една от тях не са съгласила да придобие търсачката. Впоследствие двамата намират инвеститори, развиват компанията и за по-малко от 10 години я превръщат в най-успешната интернет компания. Историята е кратка и характерна за силиконовата долина.

"Google" има все повече власт. Ако не играят честно, обаче ще завършат като "Microsoft" , срещу които са заведени много дела", коментира Дейвид Вайс.

Интересно е обаче разбирането на Брин и Пейдж за интернет рекламата. И до сега на основната страница на търсачката няма реклами. Резултатите при търсене пък не се смесват със спонсорирани връзки, а се подреждат по значимост. Платените връзки излизат отделени от реалните резултати на търсенето, при това независимо от платената сума, те се подрежат по популярността им сред потребителите на търсачката.

В момента компанията успява да привлича най-добрите специалисти от IT сектора. Служителите на компанията имат право по един ден в седмицата да работят по проекти, от които лично се интересуват, а не са им работно задължение. Въпреки това тази работа също им се заплаща.

Именно в тези "свободни" дни са създадени и едни, от най-значимите проекти на компанията като Gmail. Към момента 70% от ресурсите на компанията се отделят за подобрения на търсачката, а 30% за иновации.

Най-новите амбиции на компанията са създаването на виртуална библиотека на цялата световна литература и "гугълиране“ в човешките гени. Бъдещето на "Google" е трудно за предсказване предвид темповете с които се развива интернет бизнесът, но е ясно, че двамата основатели на компанията Сергей Брин и Лари Пейдж имат договор да продължат да работят заедно най-малко още 10 години.

Споделяне
Още от Свят

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?