Сделката между "Ню Имидж" и Пеевски нямало да приключи скоро

Не бих се занимавал с нещо покварено, обяви директорът на кандидат-купувача Ярив Лернер

Делян Пеевски. Сн. БГНЕС

Сделката, с която дружество на американската компания "Ню Имидж" трябва да придобие половината от групата "Телеграф Медиа" на депутата от ДПС Делян Пеевски, скоро няма да бъде финализирана. Купувачът – "Ню Имидж" все още проучва дружеството на Пеевски. Това обяви изпълнителният директор на "Ню Имидж" Ярив Лернер пред бТВ.

Той не коментира конкретно сделката, нито даде ясен отговор каква е целта ѝ и какви са намеренията на купувача за издаваните от "Телеграф Медиа" вестници - "Телеграф“, "Монитор“, "Политика“ и "Меридиан мач“. Дружеството на Пеевски е акционер и в регионалната медия "Борба“.

Съобщението, че "Ню Имидж" става съдружник на Пеевски дойде през април. Сделката скоростно влезе в Комисията за защита на конкуренцията още в края на същия месец. До момента антимонополният орган не се е произнесъл по нея.

"Ню Имидж" е собственик на киноцентъра в Бояна и продуцира филми. На въпрос каква е причината компания с такъв профил да купи част от дружество, което издава вестници, изпълнителният директор Лернер отговори, че и киното е медия. Сделката с Пеевски била елементарна стъпка, би било интересно да присъстват и на този пазар, но все още се прави проучване и има време преди собствеността на част от "Телеграф Медиа" да се смени. Лернер коментира, че вестникарският бизнес преминава през промяна, имайки предвид дигитализирането му. В същото време според Лернер отпечатването на някоя новина я официализира, за разлика от разпространението ѝ само в интернет.

На въпрос не се ли притеснява от лошата репутация на придобиваните издания и това че те се използват за атака срещу икономически или политически опоненти Лернер отговори, че е за свободата на пресата. "Не искам да съм въвлечен в нещо, което е отрицателно или покварено", каза той. Добави, че не може да допусне изданията, които компанията би придобила, да са политически или икономически обвързани.

Поне според първоначалната информация след евентуалната сделка "Ню Имидж" няма да има мажоритарен дял в дружеството "Телеграф Медиа". Това означава, че компанията не би могла да взима самостоятелно решения относно издателя на вестници.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?