Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сдружение на "Трейс" на път да строи жп проект за 400 млн. лв.

0 коментара
Сдружение на "Трейс" на път да строи жп проект за 400 млн. лв.
Обединение "Джи Си Еф – СК13 – Трейс Рейлинфра", с участието на "Трейс Груп Холд" е с най-голям шанс да вземе поръчката за ремонта на жп линията Пловдив – Бургас, която се финансира с близо 400 млн. лева от еврофондовете. Сдружението, в което влиза и италианската "G.C.F. Generale Сostruzioni Ferroviarie S.P.A" даде най-ниски цени за трите позиции в търга, който се провежда за втори път след като първият бе анулиран. Ако "Трейс" вземе поръчката, ремонтът на жп линията от Пловдив до Бургас ще излезе 380.3 млн. лева, за разлика от 426-те милиона, които щяха да се платят, ако не бе анулиран първият търг.

Компанията на Николай Михайлов вече има два крупни проекта от Оперативна програма "Транспорт" – за Лот 2 на магистрала "Тракия" (137.868 млн. лева) и участъка от софийското метро от "Патриарх Евтимий" до "Черни връх" (142 млн. лева).

Възложител на ремонта на жп линията Пловдив - Бургас е Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Проектът е с прогнозен бюджет от 187.365 млн. евро – 64 % безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на Европейския съюз и 36 % от бюджета на България.

Трите позиции, по които фирмите можеха да кандидатстват, са отсечката Михайлово – Калояновец (21 км), отсечки Стара Загора – Ямбол и Завой – Зимница (120 км) и отсечките Церковски – Карнобат (28 км) и Карнобат – Бургас (122 км)

Обединението на "Трейс" предложи цена от 35.58 млн. лева за първа позиция, 181.84 млн. лева за втора и 162.9 млн. лева за трета позиция (общо 380.3 млн. лева). За сравнение най-скъпата оферта на Консорциум "Европейска железница" е 45.75 млн. лева за първа позиция, 245.15 млн. лева за втора и 244.72 млн. лева за трета. Техническите оферти на 'Трейс" са събрали 27 от 30 възможни точки.

Офертите на австрийската "Светелски" (в обединение с "РВП Кьоне"), "Главболгарстрой" (участва заедно с италианската "Балдасини-Тоньоци-Понтело") и "Енергоремонт" – "Салчеф" са събрали максималния брой 30 точки техническа оценка, но най-голяма тежест при определянето на победител има цената – 70%.

Другите участници в търга са гръцките "Терна" и "Актор", Консорциум "Страбаг Железопътни линии", Обединение "Азви-СПХ", CLF S.P.A., Италия, "ПОРР Технобау унд Умвелт" и СМС Равена, Италия.

Първата процедура за ремонта на линията беше прекратена по настояване на Европейската комисия след съмнения за корупция заради отстраняването на петима от участниците. В надпреварата останаха само Обединение "Лейнър Вайс – Трайнспортно строителство и възстановяване – Главболгарстрой", "Салчев – Енергоремонт" и френската "TSO Chemin du corps de gard".

Този път всички ценови оферти с изключение на тази на "ПОРР Технобау унд Умвелт" за позиция 2 бяха отворени. Формалният повод изтъкнат от транспортното министерство бе, че цените на допуснатите до последния етап компании надвишават индикативната стойност на проекта, но един от участниците в комисията беше уволнен. Десислава Георгиева беше освободена от длъжност като директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ, която отговаря за проектите по оперативна програма "Транспорт".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.