СДС: Кризата в БНТ налага ново медийно законодателство

Кризата в БНТ и освобождаването на генералния директор Кирил Гоцев показват, че са необходими промени в медийното законодателство. Те трябва да се изработят с активното участие на неправителствения сектор, заяви говорителят на СДС Николай Младенов след среща с Българската медийна коалиция и Центъра за развитие на медиите в централата на партията.

По думите на Младенов, държавната телевизия не е издържала теста за една обществена медия - да защитава обществения интерес, а не лични или корпоративни цели. Съветът за електронни медии, избран от НДСВ, пък не е изпълнил ролята си да гарантира спазването на обществения интерес от страна на БНТ.

Според Младенов, законодателните промени трябва да защитават обществения характер на програмата на обществените електронни медии, на тяхното финансиране и управление. В отговор на въпрос той допълни, че избор на технология е дали ще се правят промени в сегашния закон или ще се изработи изцяло нов закон за обществените медии.

Миналата седмица Българската медийна коалиция обяви, че започва консултации с депутатите и неправителствените организации за изработването на нов медиен закон. От коалицията изложиха 10-те основни принципи, според тях, на новото посткомунистическо медийно законодателство: гаранции за политическа и икономическа независимост на регулаторния орган, гаранции за лоялна конкуренция между държавни и частни медии, преформулиране на модела на националните обществени телевизии, прозрачност на капиталите в медийния сектор, антимонополни разпоредби, либерализация на режимите на реклама и спонсорство и други.

От името на СДС, Николай Младенов определи като фарс освобождаването на Кирил Гоцев и допълни, че откакто НДСВ е на власт, в сферата на обществените медии цари хаос. Зам.-председателят на партията отбеляза, че СЕМ не е уволнил Гоцев заради сключения договор на държавната телевизия с руската фирма "Видео интернешънъл". След като с еднолично решение на генералния директор на БНТ може да бъде сключен договор без търг и конкурс, който да прехвърли цялата реклама на телевизията в ръцете на една руска фирма, явно е, че е дошъл моментът, в който законодателно трябва да се прегледа регулирането на обществените медии, обясни той.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: