Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

СДС настоява за международна експертиза на концесията за автомагистрала Тракия

0 коментара

СДС настоява да се допусне международна експертиза, която да се произнесе по параметрите на концесията за автомагистрала Тракия. Причината е липсата на прозрачност на процедурата, провеждана от министерството на регионалното развитие и благоустройството и високите цени, дискутирани в медиите, обяви във вторник говорителят на партията Николай Младенов.

Сините са внесли в Народното събрание нов проект на решение на парламента по повод правителственото решение за отдаване на концесия на автомагистрала Тракия на българско-португалски консорциум. В проекта, подкрепен и от останалите представители на опозицията в специализираната временна анкетна комисия, се настоява за оставката на председателя ѝ Йордан Мирчев от НДСВ. По думите на Младенов, Мирчев системно блокира работата на комисията, която трябва да провери договора, с цел неговото подписване преди да се изясни истината около концесията.

Хората на Надежда Михайлова настояват и за закрито заседание на парламента, на което всички депутати да могат да се запознаят с параметрите на концесията, тъй като в нея се предвижда поемане на финансови ангажименти от страна на държавата към концесионера.

В проекта си от СДС преповтарят и вече отхвърленото от Народното събрание предложение на ДСБ да се задължи правителството да не подписва концесионния договор до произнасянето на парламентарната анкетна комисия.

Според информации в медиите, доизграждането на автомагистралата от Калотина до Бургас ще струва 720 млн.евро, а тол таксата за преминаване ще е 2.5 евроцента на километър. Според опозицията, цената е силно надута и километър от магистралата ще ни струва повече, отколкото в Европа.

България ще плаща и компенсации на концесионера, ако той няма 12% възвръщаемост на инвестицията си, предвижда неподписания още договор.

В средата на март правителството удължи до 1 април срока за подписване на концесията с българо-португалския консорциум, в който влизат българските държавни фирми "Автомагистрали" и "Техноекспортстрой" и португалските MSF-MONIZ, LENA и SOMAGUE. Кабинетът постави и три условия, за да влезе договора в сила.

Първото е да има положително решение на Комисията за защита на конкуренцията дали има държавна помощ за строежа на аутобана. Второто условие е да е налице безусловно становище от ЕВРОСТАТ, че инвестициите в магистралата се отразяват по баланса на концесионера и не се включват при измерване на дефицита на консолидираното правителство.

За да стартира договора за "Тракия", трябва да има и писмено съгласие от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) активите на новоизградените участъци Лот 1 Оризово-Стара Загора и Лот 2 "Карнобат-Бургас" да бъдат включени в концесията. ЕИБ отпусна заеми за изпълнението на двата лота по финансови договори с българската държава.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.