Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

СДС сигнализира за съмнителен търг за жп ремонт с евросредства

“Терна” взе поръчка с оферта 40 млн. лв. над най-евтината и със забавен две години друг жп проект

4 коментара

Търгът за ремонт на жп отсечката Димитровград – Харманли е спечелен от гръцката “Терна”, чиято ценова оферта е с 40 млн. лева по-скъпа от най-евтиното предложение, а самата компания има двугодишно забавяне по друг подобен жп проект. За това сигнализира във вторник Борис Марков, член на ръководството на СДС.

 

Отсечката Димитровград – Харманли е първата позиция от големия търг за електрификация и модернизация на железния път от Димитровград до Свиленград (66 км), който се финансира със 153 млн. евро по Оперативна програма “Транспорт”.

 

За тази позиция има 10 оферти като най-евтината – за 96 млн. лева, е на обединение "Трансюжстрой – Станилов". Ценовата оферта на 'Терна” е за 136 млн. лева и се нарежда на пето място. Класирането обаче зависи на 60% от ценовата оферта и на 40% от оценката на техническата оферта (икономически най-изгодна оферта). Техническата оферта на украинско – българското сдружение получава 27 точки, а тази на “Терна” - максималните 40 точки. Така двете оферти на "Трансюжстрой – Станилов" взимат 87 точки, а на гръцката компания – 82 точки. От украинско-българското обединение обаче е изискана допълнителна обосновка на цената, тъй като е с 30% по-ниска от средната за търга.

 

Мотивите за ниската цена са отхвърлени като неубедителни от тръжната комисия и участникът е отстранен. Офертата на “Терна” е класирана на първо място. Жалбата на "Трансюжстрой – Станилов" до Комисията за защита на конкуренцията също е отхвърлена, става ясно от решение на КЗК от 16 ноември.

 

С 40 млн. по-скъпата оферта на “Терна” обаче не е най-притеснителното в този търг, според ръководството на СДС. Още по-съмнителен е фактът, че техническата оферта на гърците е взела максималния брой точки, при положение, че фирмата две години забави ремонтът на жп отсечката Крумово – Първомай. Строителството бе съпроводено от много проблеми и анекси за оскъпяване и удължаване на сроковете, коментират от СДС. Не са за подценяване обаче и административните пречки, с които трябва да се справят изпълнителите при изграждането на големи инфраструктурни проекти.

 

Ремонтът на Крумово – Първомай се финансира с 88 млн. евро от ИСПА, а крайният срок се отложи на няколко пъти. Хората от селищата покрай трасето се оплакаха миналата година, че строителните дейности са унищожили частни ниви и старият път от с. Виница до Пловдив. Изградените от “Терна” надлези пък били некачествени – стръмни и напукани, твърдят местните хора.

 

Въпросът с обществената поръчка за жп линията Димитровград – Харманли ще бъде внесен като питане в парламента към транспортния и финансовия министър, съобщи още Борис Марков.

 

На фона на ставащото в БДЖ нетният ефект от съкращенията на работещите в железницата ще е по-малък като резултат, ако има такава опорочена поръчка, при която с лека ръка се харчат 40 млн. лв, казаха от СДС. Марков каза още, че съмнителният търг може да стигне до Европейската комисия и да застраши европейското финансиране.

 

От пресцентъра на НКЖИ не бяха открити за коментар.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    До всички жалбоподователи, пострадали от структурите на ``Глобъл``в София и страната /900 човека официално/. Предлагам да сезирамe прокуратурата, и да предявим колективен съдебен иск срещу``Глобъл`` за нанесени материални и морални щети, както и към фирма``С.Г.ГРУП``ООД за шантаж и изнудване на жалбоподователи. Чакам вашите писма и предложения на мой е-мейл; [email protected] .
    Напълно съм солидарна с духа на изложените констатации и възмущение на Михаил. Аз също съм потърпевша от некоректното, меко

  2. Анонимен
    #3

    Браво на общинаро-мутрагенското ръководство на НКЖИ, подготвило и провело перфектно търговете за жп инфраструктурата. Добре се е ориентирало кой ще плаща най-добре на партията и не само на нея. А колко пари ще загуби държавата, и че НКЖИ ще последва БДЖ - майната им. Нищо ново под слънцето в последните 20-на години. Само дето тези почнаха да се изкарват по-големи революционери-родолюбци и от В.Левски. Това вече си е чиста гавра.

  3. Анонимен
    #2

    Терна е плащала яко на най-високо място! от "под прикритие"

  4. Анонимен
    #1

    е те така работят хората на бащицата, лапат без да плащат...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.