Седем кандидати да строят югоизточния обход на Пловдив за 50 млн. лв.

Седем кандидати да строят югоизточния обход на Пловдив за 50 млн. лв.

Седем оферти бяха отворени за строителството на югоизточния обход на Пловдив с дължина 4.8 километра и прогнозна стойност над 50 млн. лв. (по 10.5 млн. лв./км), съобщи агенция "Пътна инфраструктура“ (АПИ).

С изграждането на обхода транзитният поток, идващ от магистрала „Тракия“ и Свиленград, в посока Пловдив – Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от чертите на града. 

Това е втори опит за избор на строител на пътя. Миналата есен също бе обявен търг, на който се явиха 12 кандидати. Той обаче беше прекратен, като пътната агенция официално не е съобщавала какви са били причините за това.

Сега интересът към новата процедура е по-слаб, като в търга участват почти всички големи български изпълнители. Прави впечатление отсъствието на ГБС, които участваха в предишния търг. Компанията на фамилия Пешови имаше навремето база в Пловдив.

За разлика от преди, сега "Европейски пътища" и "Джи Пи Груп" са се обединили и играят заедно.

Единственият чужд участник е австрийската "Щрабаг", но тя е с българското си поделение.

Ново име, което се опитва да навлезе в пътното строителство, е "Парсек груп" ЕООД, която набра мощ покрай санирането на жилища и изпълнението на инфраструктурни европроекти на общините. Компанията е собственост на Бончо Димов Бонев от Димитровград. Регистрирана е през 2014 г. с капитал от 5000 лв. в София. За последните три финансови години (2017 – 2019) годишният ѝ оборот е средно е около 10 млн. лв., като фирмата е увеличила с повече от два пъти персонала си – от 53-ма на 135-ет работника, показва справка в регистъра на Строителната камара.

Най-голямата ѝ обществена поръчка спечелена досега е за ремонта на жп гарата в Стара Загора за над 10 млн. лв. Компанията има договори за ремонт на Съдебната палата в София, за спортната зала на Лом, обновяване на сградата на Министерство на външните работи, ремонт на художествената галерия в Силистра. Изпълнява и поръчки на МВР.

Отворените оферти за югоизточния обход на Пловдив са на:

Консорциум "Страбаг СП" ДЗЗД, с участници: "Консорциум Страбаг СП", "Щрабаг" ЕАД, "Страбаг" Сп.з о.о. - клон България КЧТ;

"Трейс Груп Холд" АД;

"Пловдив 2021" ДЗЗД, в което влизат "ПСТ Груп" ЕАД и "Строй Инвест Груп 2" ЕООД;

"Иса 2000" ЕООД;

Обединение "Геопът Скобелева майка", с участници "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД;

ДЗЗД "ВИА Филипополис", в което са "Парсек Груп" ЕООД, компания "Ескаватори" SH.P.K (ООД), "Растер-Юг" ООД и "Интерхолд" ЕООД;

ДЗЗД "Югоизточен обход Пловдив", в което влизат "Европейски пътища" АД и "Джи Пи Груп" АД.

Пътят трябва да е готов за година и половина

Трасето на обходния път ще започва в района на пътен възел "Скобелева майка" при 98-ми километър на второкласния път II-56, ще продължава почти успоредно на ж.п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от пътя Пловдив - Асеновград.

Новият скоростен път с габарит Г20 ще се влее в изградения през 2019 г. нов четирилентов участък от второкласния път Пловдив - Асеновград.

Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети.

Ще бъде изграден надлез над ж.п. линията Пловдив - Димитровград, с дължина 86 м.

Новата пътна артерия ще подобри значително транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към магистрала "Тракия" и "Марица", а оттам до ГКПП "Капитан Андреево", като облекчи натовареното движение в Пловдив.

Петте километра нов път трябва да бъдат построени за година и половина.

Споделяне

Още от Бизнес