Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Седем визии се състезават за ново туристическо лого

18 коментара
Седем визии се състезават за ново туристическо лого

Седем графични визии продължават състезанието за ново туристическо лого на България, съобщиха от Министерството на туризма, което е организатор на конкурса.

Те са избрани от общо 183 получени предложения след двудневно обсъждане в журито, председателствано от проф. Божидар Йонов и членове доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (плакат и визуална комуникация, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам.-председател на Българската академична асоциация по комуникации).

Повечето от класираните идеи залагат на комбинацията от картина  и типография и отразяват важни за България символи, посочват от туристическото ведомство.

Първата визия единствена използва изцяло шрифтовата символика, съдържайки в един от буквените си знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море.

Шевицата присъства ярко във второто одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак "маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира "народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.

Централен образ в третото предложение за лого е препускащ кон като символ на свобода и волност, на тракийската и прабългарската култура.

Стилизираната роза е основен елемент в четвъртата одобрена визия. Плетеницата от разноцветни кръгове изобразява сложността и многопластието на българската култура и история.

Петото предложение включва четири елемента, с които страната ни се асоциира най-често – слънце, роза, вода и плодородна земя, и е решено в лишена от орнаментика стилистика, напомнящ детска рисунка.

Основата на шестата визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие.

Седмата кандидатура за ново национално туристическо лого отново залага на розата като символ, с който чужденците най-често свързват България. Концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история,  фолклор и традиции. Открояващите се синьо и зелено представят богатството ни от природни дадености.

В продължение на седмица седемте одобрени кандидатури ще могат да бъдат разгледани на живо в сградата на Министерството на туризма (ул. "Съборна“ 1). Публикувани са и на сайта на институцията, както и в социалните мрежи, за да могат хората да изразят мнение.

Финалният избор на нова туристическа графична визия на България ще бъде взет в края на април от общественото жури с представители на туристическия бранш, Министерството на туризма, на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции, Българската асоциация на ПР агенциите и медии.

Това е поредният опит за избор на туристическо лого след злополучното "яйца на очи", изработено от "Обединение за бранд България" по общ проект за разработка на туристическия ни бранд срещу 1.6 млн. лв. от оперативната програма "Регионално развитие".

Сегашният конкурс не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства от страна на Министерството на туризма. Победителят ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #18
  2. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #17
  3. Филка Русофилка
    #16
  4. Филка Русофилка
    #15
  5. Milev
    #14

    Това са пълни глупости с "логото".Някой да знае логото на Швейцария, Норвегия, Италия и други просташки слаботуристически страни?

  6. Доналд Дък
    #13

    Първото лого , което харесах, много ми напомня за работите на покойния български художник . график победител в конкурса на ООН за лого на равенство между хората Петър Славов Петров.

  7. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #12
  8. pepe
    #11

    Аз мисля, че ако на туристическо лого /с цел привличане на туристи/ се сложи Змей Горянин, ще е още по-добре. :)

  9. Athena_deactivated_1463847283
    #10

    Само 6! Много готино и оригинално, Приятни пропорции, цветове, уравновесен дисайн. Успокояващо и привличащо. Едно е прекално натрапващо се според мен. Има нещо стряскащо във тази рязка линия на буквата Л и дразнещо

  10. Филка Русофилка
    #9

    Първото лого веднага лови очите и е интересно. И шестото е интересно - с лъва, странно защо наречен "животно". Но без варианта на латиница, а само на български. Поне 8 български букви трябва да могат да научат. Дали могат на първото лого да монтират майсторски и едно малко лъвче или ще стане претрупано?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.