Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Седемте нови двуетажни влака пристигат в България през юли 2026 г.

"Щадлер" може да достави още 3 влака, ако страната ни осигури финансиране

4 коментара
Министърът на транспорта Георги Гвоздейков и ръководството на полската компания "Щадлер" подписаха договора за доставка на 7 нови влака за 300 млн. лв. Сн.МТС

Седемте двуетажни влака ще пристигнат в България през юли 2026 г.

Днес министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и ръководството на полската компания "Stadler Polska Sp. z o.o." подписаха договора за доставката им.

Стойността на договора е 300 513 279.50 лева, като средства идват по Плана за възстановяване и устойчивост.

Срокът за доставката на първите нови влакове е 26 месеца, се казва в съобщение на Министерството на транспорта и съобщенията.

"Подписваме този договор след повече от 20 години, в които страната ни не е закупила нито един нов влак", отбеляза министър Гвоздейков.

По думите му след всичките години на неглижиране на железопътния транспорт, обществото заслужава да пътува с модерни и безопасни влакове. Този договор е първата сериозна крачка в тази посока.

"Подвижният състав, който ще бъде доставен през 2026 г., отговаря на всички изисквания за комфорт и екологичност, които стоят в основата на реформите по Плана за възстановяване и устойчивост", каза още транспортният министър.

Председателят на Управителният съвет на полското подразделение на германската компания "Щадлер" Филип Брунър изтъкна важността на сделката с България.

"Изключително горди сме, че нашата компания ще допринесе за подобряване на железопътния транспорт в страната и се надявам нашето партньорство да продължи и в бъдеще", коментира той.

Договорът включва доставка на 7 двуетажни нулевоемисионни електрически влака от серията "KISS", както и опция за доставка на още 3 влака при осигурено финансиране до края на срока на договора.

Изпълнителят трябва да осигури също 15-годишна поддръжка на влаковете и обучение на експлоатационния персонал.

Подвижният състав ще разполага с минимум 300 седящи места, а повече от 10% от тях ще бъдат за хора с намалена подвижност.

Влаковете са за скорост от 160 км/ч и ще са оперативно съвместими с европейската железопътна мрежа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. vladidim59
    #4

    Зашо е тази припряност? 2026 година? Трябваше да е 2030 година, какво ще правят автобусните превозвачи, ДПС? Умират от глад, нали? Със 160 км в час влаковете в ЕС се движат от 25 години насам.....

  2. Mina
    #3
    Отговор на коментар #1

    Да, комисионната със сигурност си заслужава

  3. Deus Vult
    #2

    Браво! Каква мъдрост! Каква прозорливост! Пътниците чакат на огромни опашки. Билетите за влак се свършват за минути. Отчаяни пътници се редят на касите с дни. Но ето решението! Двуетажни влакове! Какво правителство! Корифеи! Поклон! Какви времена настанаха, братя!

  4. LoudSpeaker
    #1

    Е, затова човекът остана министер и в служебното правителство, въпреки заплахата за изгонване от ПП. Явно подписването на този договор си заслужава

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.