Седма година продължават "спешните" ремонти на виадуктите по магистралите

Плановете са да приключат по "Тракия" в началото на юли, а на "Хемус" ще продължат до края на годината

Седма година продължават "спешните" ремонти на мостовите съоръжения по магистралите "Хемус" и "Тракия". Така и това лято отново се очаква да има задръствания по пътя за морето, заради шахматното придвижване в тези участъци.

До началото на юли от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обещаха да приключат с ремонта на трите моста на магистрала "Тракия" на 13-и, на 15-и и на 20-и километър.

До
1 юли ще бъде пуснато и движението по виадукта "Разлив" на 51-и км на магистрала "Хемус", но на другите два моста - "Потоп" и "Коренишки дол" това ще стане до края на ноември 2019 г.

Това стана ясно при направената във вторник инспекция на строително-монтажните работи от министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, съобщи пресцентъра на регионалното министерство.

Решението за ремонта на виадуктите по магистралите беше взето след земетресението в Перник през май 2012 г. Тогава се констатира, че съоръженията са в лошо експлотационно състояние. Твърдеше се, че са пострадали от труса.

Премиерът Бойко Борисов тогава се възмути така: "30 години не са пипани мостовете в България. Виадуктите са в окаяно положение. Не са строили нищо с изключение на тази глупост "Цанков камък", поне да бяха ремонтирали част от съоръженията...Тези безхаберници в продължение на много години, много правителства една боя не са ударили".

Виадуктът "Разлив" готов за 1 юли, а "Потоп" и "Коренишки дол" – в края на годината

В момента в ремонт са връхната конструкция и долното строене на дясното платно на виадукта "Разлив" на магистрала "Хемус". Предстои полагането на хидроизолация и асфалт.

След 1 юли остават довършителни работи от долната страна на съоръжението, които ще приключат в края на годината. Те обаче няма да затрудняват трафика, се казва в съобщението на МРРБ.

За възстановяване на състоянието на виадукта, който в резултат на дългогодишната си експлоатация е силно амортизиран, държавната компания "Автомагистрали" ЕАД изгражда нови стоманобетонови плочи и тротоари, монтира дилатационни фуги, чугунени отводнители и колекторна система.

Лявото платно на съоръжението беше ремонтирано през 2017 г.

В началото на юли трябва да приключи работата по пътното платно и ще бъде пуснато движението по още един от виадуктите на магистрала "Хемус" – при км 37+920 . Ремонтът на дясното му платно включва възстановяване и на долното строене, което ще завърши до края на 2019 г.

Движението по други два виадукта на магистрала "Хемус" - "Потоп" и "Коренишки дол", ще бъде възстановено до края на ноември 2019 г.

Текущият ремонт на виадукт "Потоп" е заради цялостното му лошо състояние. Строителните работи включват премахване на съществуващата настилка и пластовете под нея до горния ръб на стоманобетонната плоча. Изграждат се нов изравнителен бетон и нови тротоарни блокове, ще има и нова хидроизолация.

Спешният ремонт на виадукт "Коренишки дол" включва строителни работи по двете платна, носещите стълбове и основите.

Ремонтираните виадукти ще осигурят не само комфорт при пътуване, но и ще отговарят на най-високите европейски критериите за устойчивост при земетресение, пише в съобщението на МРРБ.

Ремонти по магистрала "Тракия" приключват в началото на юли

На магистрала "Тракия" текат ремонти на три виадукта от няколко месеца. Те са на 13-и, 15-и и 20-и километър на магистралата.

Въведени са ограничения на движението и то се извършва двупосочно в посока София.

За да не се образуват тапи в дните петък и събота, в посока Пловдив и Бургас, лентите стават две. В неделя и понеделник пък има две ленти към столицата.

Ограничението са до края на юни, когато се очаква да приключат всички ремонти на "Тракия".

Въведено е и ограничение за движение на камионите над 12 тона в пиковите часове.

При задръствания не трябва да се шофира в аварийната лента, предупреждават от АПИ.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Нужно ли е писмено споразумение за новото правителство?