Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Седма година "спешни" ремонти по "Хемус"

Пътната агенция отчете напредък, но не казва кога ще приключат

2 коментара
Седма година "спешни" ремонти по "Хемус"

Напредва ремонтът на съоръженията по магистрала "Хемус", отчете агенция "Пътна инфраструктура", без да посочи срок кога ще приключи работата.

Решението за ремонта на виадуктите по магистралите беше взето след земетресението в Перник през май 2012 г. Тогава се констатира, че съоръженията са в лошо експлоатационно състояние. С цел да бъдат отпуснати пари се твърдеше, че ремонтите са спешни, защото съоръженията са пострадали от труса.

Премиерът Бойко Борисов тогава се възмути : "30 години не са пипани мостовете в България. Виадуктите са в окаяно положение. Не са строили нищо с изключение на тази глупост "Цанков камък", поне да бяха ремонтирали част от съоръженията...Тези безхаберници в продължение на много години, много правителства една боя не са ударили".

Седем години по-късно се обновяват пет виадукта на магистрала "Хемус" при 19-ти км, 35-ти, 36-ти, 37-ми, 51-ви, както и тръбата за София на тунел "Витиня", чийто ремонт от три години създава задръствания.

Агенция "Пътна инфраструктура" апелира шофьорите да карат разумно и със съобразена скорост, да спазват правилата и да не използват аварийните ленти за по-бързо преминаване.

За улеснение на пътуващите в петък и събота в отсечките с ремонт на автомагистралата има две ленти за пътуващите за Варна и една за София, а в неделя и понеделник съответно две за София и една за Варна.

В пиковите часове, когато много хора тръгват на път, е възможно по-бавно предвижване заради интензивния трафик, но строителните дейности трябва да се извършат, за да се кара по съоръженията безопасно и удобно, посочват от АПИ.

Ремонтите се извършват от държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, която получи над 1.3 млрд. лв. за доизграждането на магистрала "Хемус" до Велико Търново. Пътната агенция твърди, че държавната фирма "работи изключително мобилизирано, за да може предвидените строителни работи да завършат колкото се може по-скоро и да не се затруднява движението".

От АПИ обаче не се ангажират със срок още колко ще ремонтират виадуктите и съоръженията по "Хемус". В същото време недоволството на шофьорите расте, заради километричните задръствания по магистралата и бавната работа на "Автомагистрали".

На мостовите съоръжения на "Хемус", които не са обновявани от построяването им през 80-те години, се извършва ремонт на пътната част и стълбовете. Предвидено е полагане на нова асфалтова настилка, нова хидроизолация, както и съвременни системи за пътна безопасност.

Стълбовете и фундаментите на виадуктите се усилват с нови бетонови кожуси, подобрява се противоземетръсната устойчивост, посочват от пътната агенция.

На виадуктите "Потоп" (19-ти км) и "Коренишки дол" (36-ти км) предстои изграждането на нова хидроизолация, нов асфалт и осигурителни системи за безопасност. При 51-ви км продължава работата по долното строене, без това да затруднява движението, посочват от АПИ.

На магистрала "Тракия" преди началото на активния летен сезон приключи ремонтът на три виадукта - при 13-ти, 15-ти и 20-ти км. Съоръженията са с нови пътни плочи, асфалтобетонова настилка, хидроизолация, мантинели и парапети.

Без да се възпрепятства трафикът, продължават строителните работи по конструктивното укрепване както на тези три съоръжения, така и на още две - при 17-ти и 18-ти километър. Ремонтират се стълбовете, устоите, фундаментите, долната повърхност на пътна плоча и т. н.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Чинчила
    #2

    Няма спор, че Хемус се нуждае от ремонти, ама защо всичко трябва да се превръща в упражнение по крадене? Викнете китайците да ви я ремонтират и построят останалата част за половин пари и четвърт време.

  2. безпартийна
    #1

    Една голяма част от живота ми премина покрай строежа на Хемус. Беше бай Тошово време и целта беше Правец. И стигна до там. Минали са повече от 40 години. Естествено е, че трябват основни ремонти на много от сложните съоръжения през сложен релеф. Не ми е приятно сега да участвам в задръстванията около Витиня, но ремонтите са нужни. Това което се питам е, ще издържи ли магистрала Тракия в новите участъци при равен терен 40 години? По-точно, знам отговора, и той не ми харесва.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.