Селфито е пет пъти по-смъртоносно от нападението на акули

Модата на селфито, обхванала планетата през последното десетилетие, убива пет пъти повече хора отколкото нападението от акули. Всяка година, с увеличаване популярността на смартфоните, жертвите стават повече и повече, пише френското издание "Фигаро".

По данни на индийското "Списание за семейна медицина и първа помощ" от октомври 2011 г. до ноември 2017 г. по света заради селфита са загинали най-малко 259 души, в сравнение с нападенията от акули, от които са загинали само 50.

Най-много селфита си правят жените, но три четвърти от трагедиите стават с мъже – млади и безразсъдни - от удавяния, нещастни транспортни инциденти, падания, огън или оръжие. Индия, където има 800 млн. мобилни телефона, държи световния рекорд в тази мрачна класация- на нея се падат повече от половината загинали (159), след това се нареждат Русия, САЩ и Пакистан. Резултатът може да се обясни с националното пристрастие към групови селфита и младостта на населението, пише "Фигаро".

След като групи младежи започнаха да попадат под влак или да се давят, когато лодката им се преобръща по време на селфи, Индия преди време създаде "зони без селфи", като само в Бомбай те са 16.

За този период Русия отчита 16 загинали. В търсене на идеалното селфи руснаците са падали от мостове или от свръхсъвременни кули, или стреляйки с пистолет, или са намирали смъртта си при разминиране на противопехотна мина. През 2015 г. министерството на вътрешните работи в Русия публикува ръководство за "безопасно селфи" с предупреждението: "Якото селфи може да ти струва живота".

В Съединените щати обаче (14 загинали за периода) са регистрирани най-много смъртоносни селфита от употреба на огнестрелни оръжия. В Националния парк "Гранд Каньон" туристи падат и се пребиват заради селфи.

Селфито поставя въпроса за човешкото достойнство. Инфлуенсърът Суели Толедо от Бразилия предизвика взрив от негодувание в интернет, когато през 2017 г. публикува в Инстаграм селфи с надпис: "Как изглеждам в деня на погребението на супер приятелка".

Музеят в Освиенцим, Полша, който ежегодно е посещаван от 2.1 млн. туристи, разрешава селфита и снимки с цел да се съхрани паметта за историята. Мемориалът обаче без стеснение се обръща към посетителите, които публикуват "неуместни" снимки в социалните мрежи.

Сблъсквайки се с безумието покрай селфитата, управата на Виена прави кампания за ограничаване на цифровите технологии. Затова над репродукцията на картината на Густав Климт "Целувката", изложена в двореца Белведере недалеч от оригинала, виси гигантски червен хаштаг със съобщение: "Гледай картината вместо да се снимаш с нея".

Още от Свят