Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

СЕМ посъветва да се ограничат натуралистичните реклами по време на вечеря

3 коментара

Съветът за електронни медии /СЕМ/ апелира да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами, в които се представят физиологични дейности, съобщиха от регулатора в сряда, цитирани от БТА.

СЕМ е обсъдил психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми, като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, хемороиди и др.

Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни.

Според СЕМ едва ли е от полза за рекламния бранш, ако посланията им създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията. В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита, но тя не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията, посочват от СЕМ.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Васил Здравков
    #3

    Преди точно 1 г. преизбраният Гого Лозанов шумно се похвали как "посъветвал" и телевизиите и радиостанциите "приели" звукът на рекламите да не надвишава този на останалите програми. Ха-ха-ха ! Смешник ! Нищо такова не се случи.

  2. daskal
    #2

    Забележете - "посъветва". Сещам се колко много работа би могъл да има СЕМ, ако иска да бъде това, за което е създаден. А работата с рекламите няма да стане. Там играят милионите! Телевизиите бавно и сигурно се превръщат в рекламни канали. За пари ще стигнат неподозирани висоти - например редуване на 5 минути основен продукт /филм, предаване и пр./ с 25 минути реклама. Разбирам хората, които са изхвърлили телевизорите си.

  3. SILENCE
    #1

    А каза ли кога да вечеряме? Изобщо,ако наистина телевизиите се "хранят" с реклами,те почти винаги вечерят и то на твърде висок глас ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.