СЕМ посъветва да се ограничат натуралистичните реклами по време на вечеря

Съветът за електронни медии /СЕМ/ апелира да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами, в които се представят физиологични дейности, съобщиха от регулатора в сряда, цитирани от БТА.

СЕМ е обсъдил психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми, като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, хемороиди и др.

Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни.

Според СЕМ едва ли е от полза за рекламния бранш, ако посланията им създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията. В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита, но тя не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията, посочват от СЕМ.

Споделяне
Още от България

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?