СЕМ предлага рекламата на хазарт да е само след 22 ч.

"Националната лотария" може да ореже десетките милиони за "Нова телевизия"

Снимка: "Нова телевизия"

Рекламата на хазартни игри да бъде ограничена като количество и да се излъчва само след 22.00 часа.

Около това мнение се обединиха повечето членове на Съвета за електронни медии (СЕМ), предаде БНР.

Съветът обсъди внесения от "Обединени патриоти" по инициатива на вицепремиера Валери Симеонов проект за промени в Закона за хазарта, с които се цели ограничаване на продажбата и рекламата на лотарийни билети.

Предстои становището на медийния регулатор да бъде официално изготвено и да бъде внесено в Народното събрание. По неофициална информация промените на Симеонов ще се обсъдят на първо четене на заседание на бюджетната комисия следващата седмица.

"Колегите изразиха своите становища. Общото мнение е, че целта е ясна и е правилна и е редно на този остър социален проблем да бъде обърнато особено внимание. Ако се направи по аналогия със Закона за здравето и алкохолните напитки, да бъде препозиционирана рекламата с търговското слово във време, в което няма да е достъпна за деца и за уязвима аудитория", казаха от Съвета за електронни медии.

Междувременно основният играч в бизнеса с търкането на лотарийни билети - "Националната лотария" с участието на бизнесмена Васил Божков, обяви, че е в процес на предоговаряне на отношенията си с "Нова телевизия". Причината е, че медията не се държала партньорски.

"Имаме известни проблеми с "Нова телевизия", но отношенията ни продължават на този етап. Работим повече от 6 години и много неща са свършени коректно от двете страни. Сега имаме проблеми, защото ние бихме желали да настъпят промени във връзка с новата ситуация, която се случва политически, и очакваме да видим как ще реагират нашите партньори на това наше желание. Търсим форма, по която можем да продължим отношенията си по малко по-различен начин", заяви пред Dnevnik.bg изпълнителният директор на компанията Димитър Ганев.

Според в. "24 часа" от партньорсвото си, което било повече от обикновена реклама, Нова телевизия получавала между 25 млн. лв. и 30 млн. лв. годишно. Договорите с бТВ били на значително по-ниска сума – 2-3 млн. лв. годишно. От "Националната лотария" на този етап отказват да коментират търговски данни. От "Нова телевизия" също не желаят да дават информация.

По данни на агенция "Медия клуб" "Националната лотария" е най-големият рекламодател в България за 2017 г. с разходи за реклама на стойност около 23 млн. евро.

След внасянето на законовите промени от Валери Симеонов се оформи сериозен фронт срещу предлаганите от него ограничения. Проектът срещна отпор от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, в която членуват хазартните фирми, от Асоциацията на радио- и телевизионните оператори (АБРО) и от множество спортни организации, включително Българския футболен съюз (БФС), клубовете "Левски" и ЦСКА, волейболната федерация. Критики към промените отправиха и известни актьори и спортисти като Захари Бахаров и Йордан Йовчев.

Финансовият министър Владислав Горанов, който първоначално твърдеше, че няма причина да се толерират лоши социални практики, преди дни се изказа, че "никой не е фалирал от това, че е изтъркал две билетчета" и че темата се истеризира. Официална позиция на финансовото министерство все още няма.

Още от Бизнес