Семейните с деца искат хоумофис и след пандемията, младите - не

Семейните с деца искат хоумофис и след пандемията, младите - не

Въпреки че в пандемията и дистанционната работа от вкъщи реално работната седмица се е удължила, семейните и особено родителите на малки деца биха искали да продължат да са хоумофис и след края на коронавируса. Младите от т.нар. поколение Z обаче съвсем не са поддръжници на този модел на социално капсуловане.

В същото време повечето служители смятат, че при хибриден модел на работа трябва да отпаднат договорите за работно време и да се плаща на свършена работа, сочат данните от тазгодишното изследване на лидера в решения в областта на човешките ресурси "Адеко Груп" (Adecco Group), обявено в сряда. То е обхванало 14 800 души между 18 и 60 години от 25 държави и е проведено в периода 13 май - 4 юни 2021 г.

Над 8 от 10 души (82%) заявяват, че продуктивността им се е запазила при хибридния модел на работа и дори подобрила през последните 12 месеца (със 7% повече спрямо миналата година). Реално обаче сее е увеличил с 14% броят на работните часове от 2020 г. насам - 63% от служителите посочват, че работят повече от 40 часа седмично. Това сумарно означава допълнителни 268 работни часа годишно или почти три допълнителни работни дни всеки месец.

Въпреки това, 6 от 10 казват, че биха могли да свършат работата си за по-малко от 40 часа, колкото е работната седмица. Тази разлика е особено голяма в Япония, Китай и Испания. Това обяснява защо повечето (72%) от респондентите искат работодателите да преосмислят продължителността на работната седмица, а според 73% от хората договорите трябва да отразяват получените резултати, а не броя изработени часове. За тези две твърдения има стабилна подкрепа от изпълнителния мениджмънт, който също смята, че работодателите трябва да се фокусират върху тези въпроси.

Ако хибридната форма на работа стане норма, договорите от 9 до 17 ч. изгубват смисъла си, посочват от "Адеко". Все повече служители и мениджъри призовават за заплащане, базирано на постигнатите резултати, вместо на отработените часове – тенденция, която беше налице и през 2020 г. Над половината служители обаче споделят, че преките им ръководители не ги оценяват на база резултати, а на времето, прекарано на работа. Малко над една трета от работещите казват, че са оценени според постигнатите резултати.

За 43% от анкетираните работата от вкъщи е подобрили дигиталните им умения. 50% казват, че са намерили по-добър баланс между работа и личен живот, а 47% твърдят, че се справят по-успешно с управлението на времето си. Близо 40% от хората оценяват доверието на работодателите при работата от вкъщи. Над три четвърти от анкетираните (76%) искат гъвкавата форма на работа да се запази и след пандемията. Това е особено валидно за родителите на малки деца. В същото време хората от поколение Z не са толкова големи поддръжници на запазването на този модел, посочват авторите на проучването.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво цели разследването на ДАНС и МВР за скъпия ток?