Американският Сенат блокира проектозакона, предвиждащ 14 милиарда долара кредити за американската автомобилна промишленост, предадоха световните агенции.
Проектозаконът бе предложен този месец от Демократическата партия и вчера бе одобрен от Камарата на представителите на американския Конгрес. Текстът бе приет с 237 гласа за срещу 170 против. Преди това по него бе постигнато споразумение между демократите и Белия дом.
Представителите на републиканците в Сената обаче се обявиха против отпускането на финансова помощ за автомобилопроизводителите и настояват за преразглеждане на условията на тази помощ.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Състоянието на икономиката е много тежко, но за това пък е стабилно. Значи стабилно тежко положение. С една дума : Кома. Тези 14 милиарда, можеха само да поддържат тялото живо, но мозъка отдавна е спрял да функционира. И с тази помощ и без нея резултатът ще е същия, само можеше да отложи до идването на Обама на президентския пост. За да излезнат от кризата, на автомобилната промишленност й трябват 155 милиарда минимум. Тази помощ е нож с две остриета, но до бонкрут на автомобилните гиганти е още рано да се говори. Имат какво да продават, всяка марка има брендове от които могат да се заинтересуват някои Китайски или Индийски автопроизводители. Всеки ще се спасява поединично засега.
Има ли автомобили в САЩ? Има. Ще има ли автомобили в САЩ и в бъдеще? Ще има. Има ли значение кой точно ще ги произвежда? Като че ли няма, стига да са надеждни и да отговарят на изискванията? Тогава какъв е зорът да се спасяват точно тези фирми. Като фалират, ще се появят други. Нищо не е вечно, освен законите на еволюцията и конкуренцията. Ако искаме здравословен капитализъм, няма да наливаме пари в неконкурентноспособни частни компании. И Вацлав Клаус ше ви каже съшото :-)
автомобил е оставил впечатлението за голямо, тежко, помпозно и лакомо за гориво превозно средство, но това е остаряла концепция. По-успешни са икономичните и по-леки японски и европейски модели. Но те изискват и сваляне на килограми, което е проблем и у нас.
Въпроса с потъващите автопроизводители е много чувствително място за американците. Става въпрос за едва ли не национална гордост. Освен това наистина много хора работят в този сектор и цели градове съществуват покрай производството. Искам да напомня обаче,че автоиндустрията не е единствата в беда в тая криза. И други големи фирми закъсват и много хора ще са на улицата. На тях кой ще им помогне? Америка има "див капитализъм" и всичко се диктува от пазара. Освен това не мисля,че е правилно с пари на данъкоплатеца да се оправят мизерийте на часни компаний, било то и автомобилни!
Коментарът ти е правилен. В едни обикновени икономически времена, фалитът на тези компании би бил значително, но не фатално събитие. Но сега, в настоящата криза с размери на депресия, това би било удар в и без това ловата ситуация. Между другото да не би ълфарската граматика да се е промелила (то какво ли не се промени!). Въпросът ми е за все по–често наблюдаваната употреба на "ий" за множествено число (мизерИЙ, компаНИЙ), вместо предишното двойно "ии" (компанИИ, мизерИИ)?
Аз горя от лакомия. И от алчност.Имам банка, намирам будали като им предлагам сносна лихва.И имам двама-трима журналисти на щат.Моите клиенти турят по 10-20 милиона при мен, а аз им гарантирам 1 милион при фалит. И добра лихва.И имам двама-трима журналисти на щат.Имам и двама-трима братовчеди, фирмите на чиито жени получават от мен "инвестиционен" заем от около 50-60 милиона за точно обосновани проекти.Проектите, обаче, трябва да се провалят по някаква причина, за да не може никой да иска дивиденти …
от тях.А също и да мога аз да си разделя горните суми с братовчедите ми както сме се оговорили.Е, какво ми трябва ?Ужасно просто е - трябва ми рецесия, криза, застой или каквото и да е, което да изтъкна като причина за "загубените" по-горе по 50-60 милиона.А какво имам ?Ами имам двама-трима журналисти, които държа на яслата сити, на които казвам "Ха, бакалъм !".И те почват да пишат, пишат ... криза, рецесия, Земята ще падне в някой джендем, петролът ще свърши утре, глобалното затопляне идва, икономиките загиват.Аз имам няколко десетки хиляди колеги по света, чиито журналисти магерят същото като моите.И знаете ли кое е общото между тях и мен - всички ние си имаме по един сребърен поднос, на който носим обичайната чаша студена вода зан нашите клиенти с милоните. Е, туряме там и един чек за 1 милион ( колкото по закон сме им гарантирали ) и те изпъват шии като телета от студената вода.Та това е значи за рецесиите, кризите и други там мурафети. На португалски се казва "a life saving excuse", а на български - да си вържеш потурките.Иначе сервизът отсреща на улицата си работи както преди, хората си пазаръват в супера до сервиза както преди, магазинът зад супера си продава италиански вина както преди, фирмата за строителни материали ей-там дори произвежда повече.Няма там рецеции, кризи, забавяния, колапси и т.н.Рецесии и кризи има само при мен, понеже ако ги нямаше, онези чиито манги съм авантил като пладнешки хайдук, досега да ми бяха нацепили задника сто пъти най-малко !
Прав си Американец за правописа. Моя е грешката ама с тоя скайп...Вземам си бележка.
Интересно четиво, хубав португалски!
Нищо лично. Все по-често г наблюдавам обаче и започнах да се чудя...
Американските компании плащат за здравно осигуряване и пенсии на работниците. В Япония и Европа това го прави държавата. И Японските и Европейски фирми са много зле сега и искат помощи. Аз не мисля че ще оставят тези три големи компании да фалират. Още по-малко да ги купят Китайци или Индийци. Що се отнася до качеството - не мосля че е по-лошо. Имал съм и Японски и Германски и Американски автомобили не мога да кажа че в еднаква ценова група има значителна разлика в качеството. Вярно е че последните 10 години се насраха с тези големи Джипове но бензина беше ефтин и Американците това искаха да карат. Вижте сега какво стана за 10 месеца големите коли намаляха с 30 - 40% по улиците.