Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сериозен отлив на пътници от метрото и железницата през 2011 г.

18 коментара
Сериозен отлив на пътници от метрото и железницата през 2011 г.

Столичното метро, железопътният и автобусният транспорт отчитат сериозен спад в пътниците през миналата година, сочат данни на Националния статистически институт (НСИ), оповестени в петък.

През четвъртото тримесечие на 2011 г. превозените пътници от железопътния и автобусния транспорт са 132.832 млн., или с 8.1% по-малко спрямо същия период на предходната година. С 10.2 процента по-малко са били пътуващите с метро столичани, което е сериозен удар върху подземната железница, която в момента се разширява.

 

Намалението на превозените пътници от железопътния транспорт е с 12.7%, а от автобусния транспорт – със 7.9%, и се дължи както на вътрешните, така и на международните превози. Влияние върху отлива на пасажери на Българските държавни железници е оказала и стачката в края на 2011 г., която спря движението на влаковете за около месец и създаде проблеми на пътуващите точно по коледните и новогодишните празници.

 

Извършената работа от влакове и автобуси е 3.194 млрд. пътниккилометра, или с 1.4% по-малко. Намалението се дължи основно на железопътния транспорт, където спадът през четвъртото тримесечие на 2011 г. в сравнение със същото тримесечие на 2010 г. е с 13.1%.

 

През четвъртото тримесечие на 2011 г. предприятията от градския електротранспорт са превозили 73.363 млн. пътници. Спрямо съответното тримесечие на 2010 г. превозените пътници са с 1.5% по-малко. Намалението е в резултат на превозната дейност на метрополитена (с 10.2%), докато при тролейбусния и при трамвайния транспорт има увеличение – съответно с 2.2 и 0.1%. Извършената работа, измерена в пътниккилометри, също намалява спрямо съответния период на 2010 г. с 4.6%. Увеличение от 1.9% се наблюдава само при тролейбусния транспорт.

 

Превозените пътници от сухопътния, водния и градския електротранспорт намаляват с 0.7%, а извършената работа – с 1.7% спрямо предходното тримесечие.

 

Броят на превозените пътници от водния транспорт през четвъртото тримесечие на 2011 г. намалява спрямо същия период на предходната година с 2.3%, което изцяло се дължи на морския транспорт. Извършената работа се увеличава с 20 хил. пътниккилометра, или с 2.9% в сравнение със съответния период на 2010 г., в резултат на по-дългото средно превозно разстояние при морския транспорт.

 

Сериозен ръст на товарите, превозени по суша

 

По предварителни данни на НСИ през четвъртото тримесечие на 2011 г. превозените товари от сухопътния и водния транспорт намаляват с 10.8% спрямо предходното тримесечие., но на годишна база растат с 4.583 млн. т.

 

Увеличение се наблюдава както при вътрешните, така и при международните превози – съответно с 24.0 и 16.1%. Същевременно извършената работа се увеличава с 457.6 млн. тонкилометра, или със 7.3%, като при вътрешните превози увеличението е с 18.1%, а при международните превози – с 3.4%.

 

При превозените товари от водния транспорт през четвъртото тримесечие на 2011 г. се наблюдава спад от 33.7% спрямо същото тримесечие на 2010 г., който се дължи както на морския, така и на речния транспорт. При морския транспорт, който през текущото тримесечие е извършвал само международни превози, намалението на превозените товари е с 43.2%, а при речния транспорт - с 21.0%. Извършената работа, измерена в тонкилометри, също отбелязва спад от 39.9% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2010 година. При морския транспорт намалението е с 39.3%, а при речния транспорт - с 46.3%, и е в резултат не само на количеството на превозените товари, но и на по-малкото средно превозно разстояние.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Борето от София
    #18

    Абе, @17, не се замисляй за русизъма или за американизъма, а се замисли дали не можеш да им преведеш на управляващите града ни специалисти по руска филология нещо американско. Например как са решавани проблемите с трафика на метрото в ЕлЕй, в Ню Йорк (става въпрос за звездообразното метро, не за онова кръговото), по Токио как е. Едно време обяснявах на комунисти в УНСС как се управлява транспорт, икономически анализ как се прави ПРАВИЛНО. Нищо не отбираха, а ме изхвърлиха от университета...

  2. Анонимен
    #17

    ДО tim - и заще реши, че "станция" е русизъм? В английско-българския речник успях да намеря "bus-station", "metro-station", "railway-station"?!?

  3. Борето от София
    #16

    ФАКТ Е, че има сериозен отлив на пътници в столичното метро, но не заради гратисчии, а заради сикаджии. Просто по много тъп начин се управляват пиковите часове (особено сутрин в делничен ден). Няма вътрешни "разтоварващи кръгове" по маршрутите и така става опасно да се качваш в час пик. Закономерно - много хора отиват на надземен транспорт. Просто компетентността на ГЕРБ да управлява трафика е отрицателна, по-лоша отколкото преди. А мършите, определящи кога кое влакче да мине, взимат луди пари за

  4. Анонимен
    #15

    От Ала Иванова Това е пълна фалшификация на данните. Друг възможен сценарий е, че вече сас се научили да пътуват и в метрото гратис. В автобуси и трамваи това е редовна практика. И като дойде контрола, тези без билет са даже покрепени от пътниците, вместо да бъдат хулени, че на гърба на редовните платци, пътуват безплатно Прост народ. Ще трябват много години...

  5. Анонимен
    #14

    Всичко е в предстоящата далавера. #7 е напълно прав: ще разреждат мотрисите (то и да не искат тези руски бракми сами ще спират) и ще вдигат цената на билета. А че лъжат сега - това е 100% вярно. сутрин особено е невъзможно да се качиш на първия влак който е дошъл. Така че споко! Ще ни цакат пак - какво лошо има? Свикнс ли сме, услажда им се... ми ще ни е.ат пак, какво пък толкова? Турците са го правили 500 години и ние пак им сваляме шапка за какво ли не, че ни и управляват даже - от 22 и половина години на прехода те са управлявали 17 години.

  6. Анонимен
    #13

    Поредната простотия на нашата т. нар. "статистика"! Пътувам с метрото от създаването му и миналата година, когато вървеше на 6 мин. беше трудно да се качиш. Сега върви на 4 и понякога пропускам по 2 влака докато се кача. Да не би догодина пак да отчетем спад на пътниците? Ако обаче това са данни на ЦГМ, тогава явно става някаква далавера с билети и карти!

  7. Анонимен
    #12

    Ами как да ползвам метрото, като 1.рискувам някоя селска пръчка да ме контузи, ръгайки се, както е виждала да правят говедата в бащиния и обор, и 2.в час-пик сутрин целия ЛЮлин се е натъпкал в мотрисите и след Западен парк е практически невъзможно да влезеш (освен с номера от селския мегдан - ръгане и пр.).

  8. Анонимен
    #11

    1лв за метро с чакането и ходенето или 5 лв за такси? Хмммм...

  9. tim
    #10

    Не се возя редовно на метро, но наскоро бях в час пик. Беше претъпкано. Защо??? Толкова ли е скъпо или трудно да се пуснат влаковете на по-малък интервал? И защо се ползва русизма "станция". Какво значи това на български. Имаме си дума за това - спирка.

  10. Анонимен
    #9

    Навярно не отчитат всички приходи.... А може би броят на безработните се е увеличил с 10% и хората не ползват превоз, а си ходят пеша -хем евтино, хем здравословно...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.