Транспортният министър Александър Цветков даде ход във вторник на кампанията "Разчитай на спирачките си. Не спирай живота!". Идеята ѝ е да насочи вниманието на обществеността към рисковете, които крие ненавременната смяна на спирачната течност и чрез това да се повлияе за намаляването на пътнотранспортните произшествия в България.
Цветков отбеляза, че в рамките на кампанията се дава възможност всички водачи на територията на цялата страна да проверят спирачната си течност безплатно в оторизирани сервизи. Ако се установят проблеми, те ще могат на място да ги отстранят, каза министърът. Той посъветва всички водачи, които през последните две години не са правили такива проверки на всяка цена, да ги направят и да не стават свидетели на явлението "къде са ми спирачките".
По думите на Цветков кампанията е изключително полезна за пътната безопасност, което е един от приоритетите на транспортното министерство. В резултат на предприетите мерки през 2010 г. има сериозно намаление на броя на жертвите от пътно-транспортни произшествия - с 20 процента. Това е нивото от 1965 година, отбеляза транспортният министър.
Лице на кампанията е българският рали шампион Румен Дудев. Той отбеляза, че като автомобилен пилот и собственик на автоцентър се ангажира в рамките на тази година да популяризира каузата не само сред клиентите си, но и сред многобройните фенове на моторните спортове. Емблемата и логото на каузата ще стоят и върху нашият състезателен автомобил, каза още Дудев.
Идеята е посланието за достигне до максимално голям брой шофьори. Професионалистът обясни технически значението на спирачната течност в автомобила. То е свързано с това, че с експлоатацията на автомобила се абсорбира влага, която намалява точката ѝ на кипене и при по-продължително използване на спирачките те загряват, водата кипва, получават се въздушни мехури, а това води до пропадане на спирачките. Това именно пропадане е причина за голяма част от катастрофите по пътищата.
Според Пламен Бобоков, председател на УС на Приста Ойл Холдинг, акцията показва добро взаимодействие между частните компании и правителството насочени в общественополезнимероприятия като опазване живота на гражданите. Той каза, че идеята за кампанията се зародила миналата година, когато в холдинга установили спад в продажбата на масла и занижената култура по отношение смяната на спирачната течност на автомобила. От направените анализи в цяла Европа се установило, че почти никой не обръща сериозно внимание на този детайл -важен за изправността на автомобила и за ефективността на т.нар.спирачен път.
Спирачният път зависи основно от спирачната течност, посочи Бобоков. Той каза, че намеренията на инициаторите е масовата кампания да започне първоначално в България, а след това и в останалите страни членки на ЕС, основно в Централна и Източна Европа. Инициативата е първата по рода си на територията на Стария континент и е подкрепена от Европейската комисия за безопасност по пътищата
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.