Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Северната тангента на София пусната с два месеца по-рано

Западната дъга готова наполовина, влиза в експлоатация през септември

4 коментара
Северната тангента на София пусната с два месеца по-рано
  • Борисов инспектира новооткрития участък.

Северната скоростна тангента на София с дължина от близо 17 километра беше пусната два месеца предсрочно. Последните три километра от магистралното трасе вече са в експлоатация, като това става за първи път без рязане на ленти, за разлика от многобройните такива за магистрала "Струма".

Проектът беше изпълнен ударно в рамките на около година, което е невероятно постижение на фона на строителството на 19-километра на магистрала "Люлин", което отне петилетка.

Финансирането на Северната скоростна тангента е по оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г.

На 30 декември 2015 г. беше пуснат трафикът по 13 км от тангентата - отсечките между "Ботевградско шосе" и булевард "Лазар Михайлов" и от околовръстния път до разклона за Требич. Така за довършване остана около 4-километров участък от пътя за Требич до бул. "Лазар Михайлов", чието директно трасе вече е готово.

Готовността на обекта е била проверена от премиера Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфроструктура" Лазар Лазаров, се казва в съобщението на строителното министерство.

Северната скоростна тангента е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.

Инфраструктурният обект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите "Тракия" и "Хемус", пътищата Калотина – София и София - Бургас, както и второкласни и третокласни пътища.

Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът до най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване.

Изпълнител на проекта е консорциум "ХПВС-ССТ", в който участват "Водстрой 98", "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас". Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор е осъществен от обединение "СЖС Технос - СЖС България", в което са "СЖС България" ЕООД и "СЖС Технос С.А.", Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Западната дъга готова през септември

С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година от най-североизточния квартал на столицата "Враждебна" до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс "Люлин" ще се стига за около 15 минути.

Към момента строително-монтажните работи по втората фаза на проекта са изпълнени наполовина, се казва в съобщението на регионалното министерство. Този обект също е проверен от Борисов, Павлова и Лазаров.

Общата дължина на трасето е 5.5 км от моста при река Какач до пътния възел със Северна скоростна тангента и Софийския околовръстен път - Калотина.

Западната дъга е естествено продължение на магистрала "Люлин" и чрез нейното изграждане ще се осигури необходимата устойчивост на реализирания с европейски средства проект.

Обектът ще осъществява връзка от и към Сърбия с изграждащия се магистрален пръстен в България. Това ще осигури безконфликтно разпределение на локалния и транзитния трафик и така ще се хомогенизира транзитният поток посока Север-Юг.

Проектът се изпълнява със средства от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г.

СТроител е ДЗЗД "Европейски пътища" с участници "Джи Пи Груп" ООД,"Автомагистрали – Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е близо 102 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителството е 10 месеца, а изграждането на обекта започна през октомври 2015 г.

Строителният надзор на стойност 719 040 лв. с ДДС се осъществява от сдружение "София Запад 2013", в което участват "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #4
  2. Борис
    #3

    Вместо да се оправи Северната дъга на околовръстния път, откъдето сега минава международният трафик от тирове и други превозни средства между Европа и Турция, то този трафик се вкарва в града, само на 5,9 км (по права линия) от центъра на столицата? Навсякъде по света се прави точно обратното - транзитното движение се извежда извън населените места - здравето и спокойствието на гражданите са по-важни от всякакви други съображения. МК "Кремиковци" вече го няма като замърсител, което дава възможност за развитие на столицата на север, към Стара планина, но не, вместо това - прас шестлентова транзитна магистрала насред София?

  3. Коментарът е изтрит в 14:19 на 29 април 2016 от автора.
    #2
  4. Дядо ми Петър
    #1

    А какво стана с Южната дъга на Околовръстното бе, Рапоне? За да стигнеш от Младост 4 до Цариградско шосе ти трябват поне 45 минути! (А за лентичките - вчера гледам една реконструирана от една година насам обществена тоалетна в Борисовата градина - кога ще й прережеш лентичката? Че да я сефтосаме след тебе?)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.