Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на "Дженеръл мотърс" напуска след правителствен натиск

15 коментара
Шефът на "Дженеръл мотърс" напуска след правителствен натиск

Главният изпълнителен директор на американската автомобилостроителна компания "Дженерал мотърс" (GM) Рик Уагонер е подал оставка по настояване на американското правителство и на президента Барак Обама, който в понеделник трябва да оповести своя план за спасяване на автомобилната промишленост в САЩ.

Планът предвижда финансова помощ на държавата за закъсалите автомобилни гиганти "Дженеръл мотърс" и "Крайслер" при строго определени условия. Едно от тях е преструктуриране на GM без участието на Уагонер.

Двете компании вече получиха държавен заем от 17.4 млрд. долара. "Крайслер" поиска допълнителни 5 млрд. долара, за да се спаси от фалит, а GM – 16.7 млрд. долара. Най-вероятно исканията на двете компании ще бъдат отхвърлени от президента Обама като нереалистични.

GM планира да съкрати 47 хил. работни места до края на 2009 г., а "Крайслер" – 3000, както и да редуцира броя на произвежданите модели. Съкращенията са най-големите, обявявани от американска фирма от началото на кризата досега.

"От Уагонер бе поискано да подаде оставка в рамките на споразумението за преструктуриране на "Дженерал мотърс" и той се съгласи", пише на свой ред "Ню Йорк таймс", който също цитира източник от Белия дом.

Рик Уагонер, който бе начело на "Дженеръл мотърс" осем години, за мнозина е символ на ръководител, който не успя да приспособи най-голямата американска автомобилостроителна компания към реалностите на времето и да отговори на очакванията на американците, търсещи все повече по-малки и по-икономични коли, отбелязва Франс прес.

Неговият пост ще се поеме от Фриц Хендерсън, президент и главен мениджър на GM. Новината за оставката на Уагонер идва малко след като шефът на най-голямата френска автомобилна компания "Пежо - Ситроен" Кристиан Щрайф също се оттегли от поста си заради финансовите затруднения в сектора.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. <<ζ<
    #16

    все повече и все повече. Намирисва ми на комунизъм. Зле ще завърши.

  2. Рони
    #15

    трябваше отдавна сам да си тръгне, или най-малкото акционерите трябваше да му поискат главата. Откакто той пое властта в GM акциите се сринаха от 80$ на 3$.

  3. Алеко
    #14

    че шефът на една фирма щял да напусне. Ще турят друг, няма незаменими хора.

  4. Малък Сечко
    #13

    той поръчва музиката. Ама странното е, че първият "паднал в неравния бой" не е някой от шефовете на AIG, дето си раздаваха милионите премии.

  5. Томов
    #12

    Всичси висши мениджъри на компаниите, които се сринаха трябва да си върнат бонусите за 2-3 години назад и чак тогава да бъркат в джоба на данъкоплатците. Освен това американските производители, освен Форд разчитат предимно на пазарите си в Америка и поради тази причини са най-зависими от кризата. Автомобилните компании, които продават по цял свят поне могат да компенсират лоши резултати на едно място с не чак толкова лоши на друго.

  6. precakan
    #11

    i tia miliardi ot chii djob gi vadi i obama i evropeiskite pravitelstva? i samo francuzite li osaznaha che nai-vinovnite shte poluchat mangizite, a nevinnite shte sarbat poparata? krizata be sazdadena narochno ot golemite akuli na wallstreet, koito mnogo dobre znaeha che cenite na nedvijimite imoti sa absurdno nerealni, kakto v shtatite, taka i v mnogo drugi strani, edna ot koito bulgaristan. isno be sashto che konsumirame izlishno mnogo blagodarenie na krediti, koito ne mojem da varnem i taka nashite kreditori v edin moment shte ni izlapat s parcalite na bezcenica...

  7. kirsner
    #10

    Рик Уагонър(а не Уагонер)бе същия този кютюк, който долетя до Вашингтон да иска $15 милиарда помощ от правителството с частния си самолет?!Човек понякога от елементарно благоприличие трябва да се усеща какво прави. Иначе за 2008 той е взел около $13 млн. бонуси( това може да се види от Уикипидия), въпреки че компанията страда и е на загуба от няколко години насам.

  8. Сашо
    #9

    От сума ти време вече хората в Европа карат коли с разход на гориво 3-4 литра на 100 км. В щатите автомобил с разход от 7.5-8 литра на 100 км се рекламира като суперикономичен и технологичен връх. Автомобил с разход от 13-16 литра на 100 км е нещо обикновено. От горе на това качеството на щатската автомобилна продукция за домашна консумация е под всяка критика. Кой е луд да купи нещо като москвич, правен в понеделник, вместо Хонда, или Тойота, или Хюндай, да речем.Така че едно заместване на Рик с Дик няма да реши нищо.

  9. 853
    #8

    kato Goce i Sergei (i nezamenimi toje)

  10. Дядо
    #6

    Сашко, Сашко, не си слушай партийния секретар. Вече имаме и друга информация, освен "партийната" истина!!!Тези коли, които споменаваш, "Тойота", "Хонда", "Хюндай" и т.н. се произвеждат в съответните заводи, също в САЩ. Конкуренцията е огромна и никой не си позволява да изостава от върховете. А защо, след като казваш за разхода, не споменаваш и литража на автомобилите? В САЩ НЯМА фукане, състезания по шосетата, гонидби с автомобили, както е в изостаналите страни. Всички коли могат да вдигнат в пъти

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.