Шефът на Ферари във Ф1 подаде оставка заради бавната кола

Стефано Доменикали

Стефано Доменикали подаде оставка в понеделник от позицията на изпълнителен директор на отбора на Ферари във Формула 1. Така италианецът пое вината за слабия старт на сезона, в който Фернандо Алонсо и Кими Райконен все още не са успели да се класират на подиума.

На негово място е назначен Марко Матиачи, който бе президент и изпълнителен директор на Ферари в Северна Америка.

"Време е за значителна промяна. Като директор поемам отговорността за настоящата ситуация. Взех това решение със стремежа да раздвижа нещата към по-добро", заяви Доменикали, който работи във "Ферари" от 1991 година. Той стана шеф на Скудерията през 2008 година.


"Надявам се "Ферари" скоро да се завърне там, където заслужава да бъде. Съжалявам единствено, че не успяхме да пожънем желаните плодове от усиления ни труд в последните години", допълни Доменикали.

За шестте години начело на тима италианецът успя само веднъж да донесе титла на "черните кончета". Това се случи още през първия му сезон начело на Ферари, когато отборът спечели шампионатът при конструкторите. Шампион при пилотите обаче стана Люис Хамилтън, който тогава караше за Макларън.

Големият удар на Ферари бе привличането на Фернандо Алонсо от Рено. Испанецът бе много близо до титлата на два пъти, но остана втори след Себастиан Фетел през 2010 и 2012 г.

Ферари имаше чудесна възможност да се върне на върха през този сезон заради революционните промени в правилата. Болидите от Ф1 смениха 8-цилиндровите атмосферни двигатели с 6-цилиндрови турбо агрегати, а оборотите бяха намалени от 18 000 на 15 000 лева. Заедно с това двигателите бяха екипирани с революционни системи за регенериране на енергията, които дават допълнителна мощност от 160 коня за 33 секунди по време на всяка една обиколка.

Поради факта, че Ферари произвеждат сами двигателя и шасито на своя болид, анализаторите смятаха, че тимът ще има голямо предимство пред отборите, които купуват двигателите си. Такъв е най-добрият отбор във Ф1 за последните четири години – Ред Бул. Той купува двигателите от Рено.

Ферари обаче се провали и направи по-слаба кола от Ред Бул. Ударът по реномето на Скудерията обаче дойде най-вече от съперниците от Мерцедес, които са единственият друг отбор във Ф1 заедно с италианците, които сами произвеждат двигателя и шасито си. Германският тим се възползва от предимството и се оказа доминираща сила във Ф1 през този сезон. Разликата между Мерцедес и Ферари се оценява на близо 1.5 секунди на обиколка, което е твърде много, за да се приеме спокойно в Италия.


Признанията на световните шампиони Фернандо Алонсо и Кими Райконен, че двигателят на Ферари е твърде слаб, за да има някаква битка с Мерцедес, бяха още един удар по Ферари. Компанията се гордее със своите двигатели и нямаше как да преглътне подобно унижение.

Още от Спорт

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?