Главният изпълнителен директор на Фолксваген (Volkswagen) Херберт Дис очаква автономните автомобили да бъдат готови за продажба между 2025 и 2030 година. Той прогнозира това пред седмичното германско списание "Виртшафтсвохе", предаде Ройтерс.
Ръководителят на най-големия по продажби автомобилопроизводител в света се позовава на подобрените показатели на компютърните чипове, необходими при автомобилите без шофьор, както и на развитието на изкуствения интелект, което също ускорява процеса.
"Може да се предвиди, че системите скоро ще бъдат в състояние да овладяват дори сложните ситуации на автономното шофиране", казва Дис пред изданието.
Той напуска BMW през 2015 година и помага на Фолксваген да се реформира след дизеловия скандал с инвестиционен план за електромобили на стойност 73 милиарда евро, припомня Ройтерс.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
25 юли 20202-а:
"Тесла" ще има по същество напълно автономни самоуправляващи се превозни средства тази година", заяви Илон Мъск във видеоклип, записан за китайска AI конференция.
"И това може да бъде постигнато със съществуващата технология вътре в доставката на "Тесла" днес".
"Оставам уверен, че тази година ще имаме пълна функционалност за автономност от ниво пет", каза той. "Мисля, че не съществуват базови предизвикателства за автономността на пето ниво".
"Има множество малки проблеми", призна …
Мъск, "и съществува предизвикателството не просто да ги решим, но да сглобим цялата система. И дори когато е почти завършен, може да има предизвикателства...".
Управлението на нулево ниво - това е пълен човешки контрол. Ниво пет е напълно автономно при всяка ситуация: не се изисква шофьор човек. В момента системите за доставка обикновено се смятат за второ или трето ниво. Ниво четвърто се смята за самоуправляване, но обикновено само при определени условия и по определени пътища.
Разбира се, наличието на автономност на ниво пет в лабораторията не е същото като предоставянето й на клиентите. И там е и цялата материя на регулаторното одобрение. Така че декларацията на Мъск,че Tesla е изключително близо до решаването на пълна автономност, не трябва непременно да се приема като ангажимент за предоставяне на тази възможност на клиентите през 2020-а.
"Напълно съм уверен, че това може да се постигне с хардуера, който е в Tesla днес", каза Мъск.
"И просто като направим софтуерни подобрения, можем да постигнем автономност на ниво пет".
Французите, южнокорейците и японците също са напред с материала. По-напред от германците.
Какво ще се случи с германските автомобилни концерни до 2030-а година ?
За моя милост отговорът лежи на повърхността.
Апропо, къде са германските компютри, смартфони и ай-ти системи ?
Каква е генералната причина, хайде, двете основни причини, поради които Германия изостава от дигиталните, електро-автомобилните и "умните" тенденции ?
Първо, липсата на вътрешна свобода в германеца.
Второ, необузданата алчност - следователно и консервативност - на германските индустриалци, банкери и акционери.
Това е!