Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на "Формула 1" поиска да купи "Сааб"

6 коментара
Шефът на "Формула 1" поиска да купи "Сааб"

Шефът на "Формула 1" Бърни Екълстоун е обявил, че иска да купи шведската автомобилна компания "Сааб", предаде в петък ББС. Това е станало непосредствено след като изтече срокът за публичното обявяване на интересите за придобиване на компанията.

Бърни Екълстоун се е споразумял за партньорство с частната инвестиционна компания "Genii Capital", регистрирана в Люксембург, която неотдавна инвестира в участието на "Рено" във "Формула 1".

В изявление на офшорната компания се казва, че тя "ще се стреми към успешното сключване на сделката с участието на всички заинтересовани страни".

Автомобилостроителят "Сааб", който има над 60-годишна история, е собственост на американския гигант "Дженеръл Мотърс" (GM), който също изпитва сериозни финансови затруднения и миналата година обяви банкрут.

GM неведнъж се опитваше да продаде шведския си актив, но постъпилите предложения се отхвърляха заради недостатъчното финансиране.

В сряда ръководителят на "Дженеръл Мотърс" Ед Уитакър заяви, че най-вероятният изход ще бъде ликвидация на "Сааб", тъй като нито един потенциален купувач не е в състояние да финансира сделката.

През декември миналата година холандският производител на елитни автомобили "Спайкър" отправи ново предложение към "Дженеръл Мотърс" за покупката на "Сааб".

В най-старата шведска компания работят 3400 души от Швеция и около 8 хиляди са заети в предприятия, които доставят части. През 2008 г. "Сааб" отчете загуби за 412 млн. долара, а на печалба за последен път бе през 2001 г.

По-късно в петък на очакваното с голям интерес общо събрание на съвета на директорите на "Дженеръл Мотърс" бе взето решение да се пристъпи към ликвидация на "Сааб".

"Действително получихме няколко предложения за "Сааб", заяви говорителят на "Дженеръл Мотърс" за Европа Щефан Вайнман. "Със сигурност потвърждавам, че получихме предложение от "Спайкър", но що се отнася до останалите, наистина не искам да посочвам имена", коментира Вайнман.

Говорителят поясни, че GM ще продължи постепенното прекратяване на дейността на шведския автомобилостроител, както беше обявено през декември, като същевременно обмисля новите предложения за продажба на марката.

"Като цяло двата процеса ще продължат едновременно, което значи, че ще продължим да затваряме и в същото време ще разгледаме предложенията и ще ги анализираме, за да видим дали можем да намерим решение, което да е добро за всички", заяви Вайнман.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ГТ
    #12

    Дано я спасят, ще бъде жалко да отиде в небитието.

  2. SuperSAAB
    #11

    За съжаление GM мениджмънта заличи цялата уникалност във вида и качеството на марката - символ на интелигентност и качество. Елитни модели, които бяха далеч от масовата конфекция, бяха обезличени до степен Хюндай и др.подобни. Жалко. Дано се намери основание легендата СААБ да продължи...

  3. И.Иванов, Швеция
    #10

    "За съжаление GM мениджмънта заличи цялата уникалност във вида и качеството на марката - символ на интелигентност и качество."Истина.GM като автомобилостроителна компания от началото си е компания за масово производство на средни по всичко допадащи на максимално число потенциални купувачи автомобили. Покупката от GM отдавна на "Опел", също производител на масови автомобили, бе разумна, защото съвпадаше с опита на американското ръководство от такова производство. Покупката от GM обаче на немасова

  4. И.Иванов, Швеция
    #9

    Причината за днешната криза със СААБ е, че GM не успя да намери правилен търговски и икономически модел за производство и продажба при рентабилност на автомобилите на СААБ. Днес GM е в безизходица - няма пари да компенсира текущи загуби, а не желае да продаде СААБ с два готови за производство изключително привлекателни нови модела на СААБ високи новаторски и технически качества плюс икономичност, попаднали извън GM, с потенциал да отнемат пазар на GM. Независимо, че снощи три отделни консорции представиха

  5. nik
    #8

    Много, много жалко!Моето лично мнение е, че СААБ произвежда по-качествени автомобили, дори и от изявените немски марки!Две са фирмите в света, които работят едновременно в самолетостроенето и в автомобилостроенето - Ролс Ройс и СААБ, а това е доста показателно, защото се използват изключително високи технологии.За съжаление, Иван Иванов е прав - кризата се използва от големи фирми, за да разчистват от конкуренти, терен за собствената си продукция.Дано Екълстоун и "Genii Capital" успеят в намеренията си!

  6. ТеодорМ
    #6

    Шведите май нямат късмет тая година. Сааб май ще ззатарят вратите, Волво ги пращат в Китай (или там някоя близка държава, поне така се говори). За Сааб не ме е много яд, защото те от доста време са си в криза, май някъде от началото на 2000г се разбра че иамт проблем. Ама Волво, тъкмо пуснаха много добри модели (не са ръбати) и сега ... на ти Китай. Колкото и да е тези Марки май си заминават, а бяха добри, имаха иновации, поддържаха някакъв стандарт и опонираха германското трио, които си правеха чудеса с цените на автомобилите си.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.