Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на Летище София спира единственото летищно списание у нас

31 коментара
Шефът на Летище София спира единственото летищно списание у нас

По еднолично решение на директора на Летище София Пламен Станчев първото и единствено българско летищно списание "Highflights" спира да излиза от началото на следващата година.

Издателят на списанието Антони Георгиев съобщи на пресконференция в четвъртък, че по досегашния договор летището е купувало четири рекламни страници на стойност малко над 4 000 лева, а от друга страна "Highflights" плащало също около 4 000 лева наем и така на практика са работили на бартер. Списанието е можело да се разпространява на 13 места на летището на специални щендери.

От началото на следващата година летището настоява издателят да плаща по 120 евро месечно за всеки щендер. Георгиев заяви, че тази такса не е непосилна за списанието, но според него тя е лишена от пазарна логика.

"Няма логика да правиш летищно списание и да си плащаш за излизането му на летището", коментира той.

Поведението на Пламен Станчев напомня времето на социализма, когато шефовете на държавни предприятия вземат еднолични решения, коментира Антони Георгиев.

Един от аргументите да се поиска такса за разпространението бил, че в него се рекламират и други летища в България, които били конкуренти на софийското, и това противоречало на договора с издателя. Георгиев обаче заяви, че такава клауза в договора няма и подобен аргумент е абсурден.

Медийният експерт Георги Лозанов коментира, че едно летище трябва да има усмихнато, симпатично лице и едно такова списание допринася в голяма степен за това.

Разочарование от спирането на списанието е изразил и посланикът на Ирландия у нас Джефри Кийтинг. “Със съжаление научавам, че спирате публикуването на "Highflights". То беше изключително добро поради качеството на съдържанието си. "Highflights" беше нещо, което си заслужаваше да запазиш дълго, след като пътуването е приключило", се казва в писмо на Кийтинг до редакцията на списанието.

Летищното списание "Highflights", което стартира през 2005 година и се разпространява на летищата в София, Варна, Бургас, Пловдив, е сред малкото български издания, предлагащи качествено съдържание и визия. На страниците на списанието, което е едновременно на български и английски език, можеха да се прочетат както интересни материали за туристически дестинации у нас и по света, така и интервюта с известни личности, представени в ролята им на пътешественици.

До момента не е ясно какво е отношението на Министерството на транспорта за спирането на списанието.

Решението на Пламен Станчев, който бе назначен за шеф на Летище София по време на предишното правителство, изглежда наистина странно, като се има предвид, че софийската аерогара не предлага почти никакви занимания и забавления на пътуващите. След като минете граничната проверка на летището, се оказвате в огромно почти празно хале с няколко зле заредени фрийшопа и павилион за кафе и сандвичи на безумни цени.

Преди време там се появи книжарница на "Сиела", която обаче също затваря поради високите наеми.

"Много е важно да се отбележи, че не става дума за търговски спор. Най-лесно е когато има такъв страните да се говорят при някакви условия. Бих могъл да го направя. Но тук става дума за обществен интерес. Летището, бидейки част от държавната администрация, трябва да защитава общественият интерес. А какъв е той? Да има медии. Хората, които преминават през това летище трябва да бъдат информирани, да имат нещо в ръцете си, което да им дава информация за нещата, които се случват около тях на език, който разбират. Списанието запълваше тази голяма "информационна дупка" на летище София. В един момент то спира и нищо няма да го замени", каза Антони Георгиев.

Той отбеляза, че с изключение може би единствено на летището в Тирана, всяко друго летище в Европа и по света има купища информация и печат- брошури, листовки, безплатни карти на града, реклами. Единственото място, в което няма да има абсолютно нищо, е летището в София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мунчо
    #32

    За народа загуба велика! Нали вестниците на Борчо продължават да излизат.

  2. турист от вън
    #31

    като няма и туристически информации по градовете, като няма схеми на транспорта, не се съобщават спирките, таксименовете и с българския имат проблем, България се превръща в атрактивна дестинация за рисков туризъм, изпитание за интелекта на туриста. Но има нещо непреходно - бирата е все още на далавера :)

  3. moon
    #30

    Та няма ли вътре реклами? Та няма ли кой да платиот рекламиращите... Според мен лошо си върши работата мениджъра на списанието. Мен да вземат - ще тръгне...

  4. Борис
    #29

    Изданията му -- Highflights и Vagabond -- са на европейско ниво. Този директор е балкански малоумник.

  5. БРАВО
    #28

    за да седна. Лавичката се разчиства за друго списание

  6. Bobi
    #27

    jalko, spisanieto e super. edno ot nai-dobrite letistni, koito sam chel.

  7. пътник
    #26

    нито едно списание не може да заличи впечатлението от самото летище и дебнещите пред него вмирисани на фасове мародери

  8. авиатор
    #25

    въпреки че понякога във въпросното списание има кретенски изцепки, като цяло то е интересно и качествено. А това за празното и скучно летище е вярно - толкова постно, стерилно и вяло е всичко, че човек се чувства като в моргата. И това е не защото сградата е лоша, а защото мениджмънтът е ужасен. Ако пък чакате да ви информират защо някой полет закъснява - надежда всяка оставете.

  9. пътничка
    #24

    Списанието беше добро, придаваше цветност и европейски вид на летището. Освен това беше информативно и интересно и за българи и за чужденци. От спирането му губят пътниците и страната ни, защото тя се рекламираше културно и смислено в него. Никога няма да разбера, защо в тази страна всичко добро се унищожава. И може би по-добре, че не разбирам.

  10. Ч.Пътников
    #23

    вижда се много ясно на снимката ;-)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.