Мотивите за оставката на Иванов ще бъда публично оповестени едва след като Станишев я приеме. Запитани какво е накарало Иванов да се оттегли от поста си, от агенцията казаха: "Възникнаха обстоятелства, които нямат общо със здравословното състояние на Иванов, но и това е фактор."
Малко след като зае ръководния пост, Иванов издаде заповед, с която забрани дейностите и плащанията към българските фирми, ангажирани с текущи ремонти и зимна поддръжка. Той изиска от областните пътни управления да предоставят финансова програма до 31 декември т.г. Твърди се, че този ход на Иванов не е бил приет добре както някои фирми в бранша, така и политици, които имат отношения с тях.
С оставката си Иванов ускори хода на събитията, след като преди ден вицепремиерът Меглена Плугчиева каза, че евентуална смяна на шефа на НАПИ ще се обсъжда в понеделник. Тя посочи, че здравословното състояние на Иванов допълнително отежнявало ситуацията с агенцията.
В четвъртък стана ясно още, че има опасност ЕК окончателно да отнеме спрените пари за пътища, като това се отнася най-вече за тези по предприсъединителната програма ФАР. По нея са замразени около 66 млн. евро, а част от сумата ще трябва и да връщаме. Какво ще се случи с парите по ФАР и ИСПА и дали от Брюксел ще върнат отнетите акредитации на двете агенции по ФАР в МРРБ и във финансовото министерство, ще стане ясно на 23 ноември – срокът, определен от ЕК.
Плугчиева коментира, че докладът, който Агенция ФАР към МРРБ е представила пред ЕК, е недостатъчен като изпълнение на ангажиментите. Има списък с допълнителни работи, които трябва да бъдат свършени. В момента екипът на министър Асен Гагаузов работи усилено, каза Плугчиева. Ако не бъдат изпълнени всички ангажименти, средствата по проектите на ФАР трябва да бъдат покрити от националния бюджет.
Димитър Иванов ще представи в най-кратък срок пълен отчет за извършеното в периода от 9 август до 17 октомври, както и препоръки за организацията и управлението на ведомството, се казва в съобщение на агенцията.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
33 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Цигането Живко Недев точи брадвата.Опасен крадец и ако се намъкне в агенцията като някакъв по-голям шеф жална й майка.
Явно г-н Иванов е осъзнал ситуацията, в която се намираше - спуснат с парашут, човек, който няма понятие от пътища, подведен от някои хора от агенцията, също некадърни,и това го е накарало "да подаде" оставка. Всички знаем, че причините за оставката не са здравословни, но важен е фактът. Начинът, по който се държеше с пътищарската гилдия, не му позволи да се приобщи към тях. В системата на пътищата има много добри специалисти, които биха могли да заемат неговото място и да ни измият очите пред ЕС. Но тръгвайки си, да не забрави да вземе със себе си хората от агенцията, които го докараха до тази ситуация.
Докога ще бъдат сменявани шефовет на агенцията ?.И какво от това?.Когато директорите на ОПУ тата са се същите.Почти всички спуснати по партйна линия от др.Гагаузов.Нещата трябва да се оправят от долу на горе за да има истински промини в агенциата.
е управленец с достойнство и можем винаги да се надяваме да се върне отново!
Може би всички управляващи,които дадоха негативна оценка за работата на инф. Д. Иванов, не са наясно с неговите качества и достойнства, но въпреки всичко ние му пожелаваме да се докаже някъде на друго място, в друга сфера, където наистина може да е специалист.
копеленце пършиво,я изпълзи от вонящата си дупчица
Инж. Димитър Иванов е доказан специалист, който беше шанса на тази администрация да влезе в правия път, но за съжаление неудобен на българските политици...За пореден път тази държава доказа, че експерти "не са ни необходими". Явно пак ще разчитаме на Батко и Кака. После се чудиме защо кадрите ни са по целия свят, но и в България.
Така става, когато добрите намерения на експерта се сбласкат със закостенялата и корумпирана държавна машина. Само не разбрахме защо Плугчиева му изигра такъв номер и с обърна срещу него, нали уж тя го лансира?
всички държавни чиновници, общински фактори и "бизнесмени", имащи отношение към реконструкцията на Околовръстния път трябва веднага да бъдат изпратени в затвора докато не са откраднали всички средства по проекта. В затвора да им се даде възможност да изучават на практика как се строят пътища, тъй като тази материя им е слабо позната.
Така става. Вместо да изхвърлят мързеливата некадърница Весела Господинова и тримата министри, които с мълчание допринасяха за самозбравянето на Батко сега трябва да си отиде друг. И парадоксът е, че точно тази тъпанарка с нейните подлоги от Министерстсво на транспорта, които са и безмозъчни и безгръбначни сега ща се силят да решават проблемите.