Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на СОМАТ разпитван в Германия по процеса срещу “Вили Бец”

10 коментара
Шефът на СОМАТ разпитван в Германия по процеса срещу “Вили Бец”

Генералният директор на българската спедиторска компания СОМАТ Иван Попов бе разпитан във вторник от съда в Щутгарт по делото срещу най-голямата в Европа германска транспортна компания "Вили Бец", съобщи БТА, като цитира германско електронно издание.  

“Вили Бец” е собственик на СОМАТ. Българският автопревозвач, който бе най-големият на Балканите, но бе потънал в дългове, беше купен от германската спедиторска фирма през 1994 г. като това бе една от първите приватизационни сделки в страната. Купувачът плати 55 млн. долара за 55% от българската фирма, пое задължение да вложи 48 млн. долара и да запази 6-те хиляди работници. “Вили Бец” иззе и дестинациите на СОМАТ към Близкия и Средния Изток. 

Германската фирма е обвинена, че в периода 1999-2000 г. е наемала нелегално шофьори, в това число и българи от СОМАТ и не е изплащала социалните им осигуровки. Прокурорите считат, че "Вили Бец" е купил СОМАТ само за да си набавя евтина работна ръка.

Процесът е срещу изпълнителния директор на спедитора Томас Бец, както и срещу баща му – основателя на фирмата Вили Бец, и още трима души. Според обвинението българските шофьори са били наемани не в София, а от централата на фирмата в Германия и въпреки това са получавали много ниски надници и не са им плащани осигуровки. Става дума за поне 900 шофьори, снабдявани с фалшиви документи.

Шефът на "Вили Бец" - Томас Бец отхвърля да има нередности в работата на компанията. Според него германската страна само е организирала маршрути, а българските шофьори са се водели служители на СОМАТ, с което не са подлежали на германското законодателство.

Според Бец СОМАТ е стратегически важен партньор с оглед на маршрутите към Азия.

Пред съда в Щутгарт Иван Попов, който през разследвания период е бил зам.-генерален директор, заяви, че СОМАТ е самостоятелно предприятие. То само е решавало кои шофьори да изпълняват маршрути към Западна Европа, а Томас Бец, който през 1999-2000 г. е бил председател на управителния съвет, е можел само да дава препоръки. Шефът на СОМАТ подчерта, че сред шофьорите има голям наплив от желаещи за западноевропейските дестинации, тъй като те са сравнително по-леки и по-доходоносни.

Основен свидетел, на който разчита обвинението, е главният счетоводител на СОМАТ, който обаче във вторник е трябвало да отлети обратно за София поради здравословни проблеми. Предшественикът на Попов не може да бъде разпитан, тъй като е починал през 2003 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Факт!!!
    #18

    Свършиха "хуманитарните" помощи от калашници за братските африкански народи, а хероина за Запада го заместихме с родно синтетично производство и СОМАТ логично фалира!а рефрена:НАШЕТО ОРЪЖИЕ Е НАРКОТИКАНАШИЯТ НАРКОТИК Е ОРЪЖИЕТОне звучи добре на немски :))))))

  2. поп Грую
    #17

    и автопарка и маршрутите ,разработени от ТЕКСИМ в страните от Източана Европа и Близкия Изток. ТЕКСИМ беше първото акционерно дружество създадено от белгийски и български акционери.От България това естествено беше държавата.Парите за създаване на дружеството дойдоха от легална и нелегална търговия с оръжие ,така че ТЕКСИМ си беше една перачница,работеща изключително добре.Благодарение на капиталистическите правила на работа и ненамесата на българската власт в работата ,ТЕКСИМ бързо се разрастна

  3. поп Грую
    #16

    Най -голям удар от западните партньори на ТЕКСИМ направи западногерманецът Вили Бетц.Той спечели от Берлинската стена.В разделена Европа по това време ние не признавахме за държава ГФР и нашите коли не можеха да пътуват през ГФР.Колите ни стигаха без проблем до австрийско-германската граница,натоварени със стока от Близкия Изток и Източна Европа. Оттам ги поемаха екипите на Вили Бетц,който беше превозвач с да камиона и четирилма шофьори.Наетите от него шофьори разкарваха стоките ни из цяла Европа

  4. bg
    #15

    tesi ot samat sa nai golemite banditi da ne govorim sa direktorite v germania rusia i t.n.ot tschengeta stanaga bogataschi s kaschi i milioni v bk.dalgi raze imat tschengetata bivschi i ostanaha v germania ne smeat da si hodjat do bg.sascho li

  5. ll
    #14

    tesi deto baha v bg.ostanaha po tschujbina i stanaha direktori s mnogo pari kadri ot jivkovo vreme po vsako vreme sa na moda i koito e na vlas sa s tah tova sa bivschite komunjagi i tschengeta no ne spat spokoino misljat kaga li sche gi raspitvat sa milionite im ne im savijdam ne im e lesno bolni sa po dobre beden no sdrav i tschesten

  6. поп Грую
    #13

    Тоя откачен торлак умора няма.Типичната хиперактивност на откачалките.Независимо за какво е обсъжданата статия ,той ни занимава спараноята си.Като иска - да си мрази евреите ,но нека това да не ни го натрапва 24 часа на ден. Дайте му Е-мейл адреса на Волен Сидеров да си общуват и му блокирайтеIP адреса ,моля Ви.

  7. поп Грую
    #12

    от своите началници-ченгета,които след приватизацията му от бившия партньор Бетц ,запазиха позициите си и продължават да третират персонала си както по време на соцреализма.На фамилията Бетц това също им изнася,но ако някой трябва да бъде преследван ,това е българската ченгесарска страна.

  8. istinka
    #11

    abe ima edin direktor n.slavtschev v germania i toi sabogata barso nego dali sa go raspitvali golama mafia sa tova ot somat milioneri stanaha ne se snae koi pie i koi plascha a sa rusnazite schofiori i schantschaja jeni ne se snae kolko vsimat na kamion

  9. bg
    #10

    ot tschengeta po vremeto na jivkov posle stanaha predst.i direktori na somat v tschujbina krali jali i pili ne gi sajaljama neka gi raspitvat vsitschki te sa barovzi milioneri barso sabogatjaha i se orediha da ostanat v tschujbina njama loscho no s tschesten trud i plaschane na danazi

  10. стоян
    #4

    И СОМАТ и фирма Вили Бец са виновни за неспазване на западните закони. Правеха каквото си искат в Западна Европа. Неколкократно спедиторските фирми се оплакваха за нелоялната конкуренция, но на Бец хич не му пукаше. Дано да го осъдят. Пожелавам на българските шофьори да могат най.после и те да получават заплати равни на тези на техните колеги от Западна Европа.Стига са ги заробвали и експлоатирали.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.