Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на ТЕЦ "Варна" и порт Езерово кани Христо Иванов на проверки

Удълбаването на каналите на пристанище Варна е от полза и за други частни терминали, но само върху нас се излива помия, заяви Папазов

10 коментара
Папазов покани Иванов и вътре в централата и пристанището

Изпълнителният директор на "Пристанище ТЕЦ Езерово" и "ТЕЦ Варна" Данаил Папазов обяви в понеделник, че кани съпредседателя на "Демократична България" Христо Иванов, "лично, на място да извърши всички проверки, които са му необходими, за да се запознае в детайли с фактите какво се случва в пристанище ТЕЦ Езерово".

"Също сме готови веднага след приключване на тази проверка, да го поканим да извърши всички необходими му проверки и в ТЕЦ Варна, на така наречената от него "купчина желязо", се казва в декларация, разпространена до медиите. В нея също така се посочва, че "злонамерено" на дружествата ежедневно се вменява вина, че в тяхна полза се удълбочават двата канала на пристанище "Варна", а всъщност по цялото протежение на системата от канали и езера, обслужвани от порта, са разположени кейови стени, част от които също са частни, но те не са атакувани по начина, по който това се случва с пристанището ТЕЦ Езерово, на което навремено са се доставяли въглищата за работата на електроцентралата.

Декларацията е подписана от Папазов, който бе транспортен министър в кабинета на Орешарски, а преди това директор на пристанище "Варна". Фирмата му "Сигда" купи ТЕЦ "Варна" от ЧЕЗ в края на 2017 г., преди в нея контрол да придобие почетният лидер на ДПС Ахмед Доган и чрез сделките за студен резерв на миналата на природен газ централа бизнесът да стане нарицателен за използването на държавата за частни цели.

В нея той обяснява, че двата канала на пристанището, които се удълбочават, са изкуствено прокопани, за да свързват Черно море с Варненското езеро, а Варненското езеро с Белославското езеро. По думите му те трябва да се удълбочават периодично и това е особено важно за пристанищен терминал Варна-Запад в гр. Девня, тъй като река Провадийска нанася допълнително пясък и тиня, които периодично трябва да се чистят.

Терминалите по кейовите стени са държавни и частни. Държавните са "Варна-Изток", "Варна-Запад", "Леспорт", "Петрол" и Фериботният комплекс. Частни са терминалите ПЧМВ, "Одесос ПБМ Варна", "Пристанищен терминал за базови масла", както и ТЕЦ "Езерово", част от чиято кейова стена е публична държавна собственост. Има и терминали със специално предназначение – такива са "Булпорт", "Логистик", "Булярд", ПЧМВ, КРЗ "Одесос", СТФ,МТГ Делфин, "Марианопол", "Терем", посочва се в декларацията.

Папазов допълва, че са известни и проекти, които са в различен стадий на разработване - "Терминал Газтрейд", Пристанищен терминал на територията на бившия стъкларски завод в Белослав (проект Батков), "Транстрой Белослав" и др.

"Общо всички терминали предполагат заставане на около 60 кораба едновременно, като само 3 могат да бъдат на ТЕЦ "Езерово", т.е. 5% от тях", отбелязва още той.

Обяснява още, че удълбочаването на канали 1 и 2 в Пристанище "Варна"е е стратегическо, защото ще се разрешат дългосрочно настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещи потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните намерения на пристанищните оператори на всички терминали, разположени в района на порта. Удълбочаването на каналите на 14.50 м ще се позволи на кораби тип Пост-Панамакс до 70 000 тона да посещават Варна, макар Аспаруховият мост да създава известни затруднения.

"Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, декларирам, че нито един куб. см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово, и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите", пише още в декларацията.

В нея пише още, че "цялостното проектиране и доставянето на ново оборудване за ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово се предвижда и се изпълнява от големи чуждестранни компании, които следят включително и българската преса и в не малко случаи това им влияе при вземане на решение за инвестиции, които са изключително важни, както за нас, така и за България".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Solar Power
    #10
    Отговор на коментар #9

    Не им се ядосвай .... нали трябва някой да лае срещу ГЕРБ нон-стоп :) Пък дали е вярно или не ... няма значение .... простия народ си вярва на буламачите .... кюлчета злато, али баба, барселона, монако, острови в Гърция , някакъв палат в САЩ за 350 милиона долара (макар най-скъпия в момента да е малко над 200) .... но така е 80% са си талашит :) Ххахахаха и ще си останат такъв ако ще и Сталин да ги управлява !

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #8
  4. ImBlack
    #7

    Въпросът е защо всички частни пристанища не са включени солидарно в прокопаването на канала, а това е изцяло за сметка на данъкоплатците?

  5. Stixxx
    #6

    Само ще си вкара таралеж в гащите с Иванов

  6. Евроатлантизъмм
    #5

    Проблемът е в сделката и в държавните помощи. Шефчето не го ли е разбрало още??

  7. sda71
    #4
    Отговор на коментар #2

    Би бил прав ако:1. Дълбаенето започна едва когато Ахмед Доган купи ТЕЦ Варна и реши да прави пристанищен терминал който да приема лодки които газят дълбоко.2. От години Агрополихим пишат обосновани планове за удължаване на каналите за да може да товари по-тежки кораби.

  8. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #3
  9. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.