Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Схема с автосервиз: Българският застраховател "Евроинс" разказва как е изнудван в Румъния

11 коментара
Схема с автосервиз: Българският застраховател "Евроинс" разказва как е изнудван в Румъния

Българската компания "Еврохолд", чието дъщерно дружество е лидер на пазара за автомобилно застраховане в Румъния, разказа своята версия за проблемите си в съседната държава. На 21 февруари румънският финансов регулатор (ASF) започна разследване на компанията "Евроинс" в Румъния след завеждане на множество дела за неплатени ремонти на пострадали автомобили.

Според съобщения в румънската преса само за два месеца застрахователното дружество "Евроинс" е отхвърлило искове за покриване на щети по 5603 автомобилни застраховки "без причина".

Асен Христов, който е председател на Консултативния съвет на "Еврохолд", коментира пред Euractiv, че компанията му е сезирала българската прокуратура, отбелязвайки "корупцията в изключителни размери", която "накърнява интересите на България и нейните граждани". Пред медията компанията твърди, че исковете са отхвърлени заради злоупотреби от някои автомобилни сервизи в Румъния, които таксуват 5-6 пъти по-скъпо от нормалните ставки за ремонт.

Aдвокатът на "Евроинс" Ливиу Кирик разказва, че проблемът е в румънското законодателство, въведено през 2017 година. Законът въвежда правната фигура на "агент", който да представлява ищеца при контактите му със застрахователя. Другият проблем е, че съгласно румънския закон стойността на ремонта се установява на основа на определена от сервиза стойност на работен час. Това позволи на някои сервизи да повишат цените си от 50 леи (приблизително 10 евро) на час до 1000 леи (200 евро) на час.

Кирик разказва, че някои автосервизи винаги се стараят да искат цена за ремонт, която е много близка до пазарната стойност на целия автомобил. Уловката е, че по закон цената за ремонта не трябва да надвишава пазарната стойност на автомобила.

При по-дребни щети някои сервизи начисляват много работни часове, а при по-големи щети се прилагат по-ниски почасови ставки. И в двата случая общата сума за ремонта е малко под пазарната цена на автомобила, обясни адвокатът.

Той разказва, че автосервизите са таксували "Евроинс" за предоставянето на коли под наем за клиентите за времето на ремонта на цени от по 100 евро на ден. Срещу това са предоставяни нисък клас автомобили като Dacia Logan.

Главният изпълнителен директор на "Еврохолд" Кирил Бошов разказва, че веригата автосервизи, която работи по такива цени, е на един собственик. Когато "Евроинс" отхвърля завишените искове за ремонти, срещу компанията са заведени множество съдебни дела на различни основания – по четири отделни дела за всеки отхвърлен иск.

Така броят на съдебните дела нараства като лавина, за да се предизвика реакцията на финансовия регулатор ASF, който налага тежки глоби на застрахователя. Фактически, "Евроинс" е поставен пред избора между тежки глоби или да изплаща силно надути обезщетения, при които печалбата е за сервизите.

В отговор на въпрос Бошов потвърди, че в сигнала до българската прокуратура е посочено името на собственика на веригата автосервизи. Въпросният бизнесмен бил заплашил "Евроинс", че ако отхвърли исковете на неговите сервизи, ще постави застрахователя в много затруднено положение, като използва влиянието си върху някои хора в финансовия регулатор и високопоставени румънски политици.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Anton Filipov
    #11

    То лошотое , че тези същите пускат тока на половин България. Дано да не стане някоя беля

  2. Hristo Iliev
    #10

    Това , ако не го правят руснаците, здраве му кажи. Ще ни изпокарат зорлем с румънците

  3. Petar Nedqlkov
    #9

    Дано истината излезе наяве...

  4. Petar Nedqlkov
    #8

    Хора, става дума за организирана атака срещу български бизнес в чужда държава! Това е недопустимо и ние трябва да защитаваме сънародниците си! Не да се радваме на проблемите им! И е крайно време държавата и президентът да заемат твърда позиция в подкрепа!

  5. Kalina Kodzhabasheva
    #7

    Ако това ставаше в България, вече да бяха дошли всичките посланици да ни размахват пръст! Също е задължително държавата да взима отношение в подобни ситуации и да защитава гражданите си, в която и да е точка на света да са!

  6. Горскио
    #6

    А застраховането е мошенически бизнес - особено задължителната т. нар. гражданска отговорност. Застрахователните компании в цяла Европа без няколко държави, най-голямата от които е Русия, са подкупили законодателя и правителството да направи застраховката задължителна. В Щатите някои щати (най-големият Калифорния) позволяват на хората сами да са си застрахователи - държиш в ескроу сметка в банка минималната задължителна сума и така нинаваш без мошеник - застраховател

  7. Горскио
    #5

    Хаха, ами тогава ченгетата от Еврохолд да си намерят сервизи, с които да работят и да си организират сами поправките на явтомобилите на клиентите си. Знам го този номер на застрахователите - преди месец имах същия проблем с ОЗК на Ковачки - удари ме техен клиент и до края не ми казаха за колко са оценили щетите. Казах им да ми поправят колата в техен доверен сервиз обаче отказаха. Поправката излезе 2 хиляди лева, а ми възстановиха само 800. Мошеници, сър. Куки, донсоници...

  8. Henri Poincaré
    #4

    Интересно защо това не се случва с никой друг застраховател в Румъния - Алианц, VIG, др. - може би Христов и Бошов не са готови да кажат цялата истина за първопричината на проблема. Не е ли проблема в пирамидалното разрастване на бизнеса на Евроинс в Румъния(и не само), при което всяка година трябва да се записвап/продават повече полици, които да покрият разходите от щети от предишни години. В момента в който ръста на премийния приход спре се появява недостиг на резерви, с които да се платят щети - май това е проблема.

  9. anton nikolov
    #3

    Евроинс на дъртия кагебешник Атанас Тилев и водещ офицер на продажния парцал КобутюргАДски да върви да развива дейността си в Раша.

  10. Udo
    #2

    Добре де, защо някой се е засилил да инвестира и да развива дейност в обстановка на калпаво законодателство ? (риторичен въпрос) В такава ситуация, нормалното е да се изтеглиш от този пазар и да се преместиш другаде вдигайки шум в местните медии

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.