Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шестима кандидати за строежа на Западния обход на Пазарджик за 81 млн. лв.

0 коментара
Шестима кандидати за строежа на Западния обход на Пазарджик за 81 млн. лв.

Шестима кандидати - всичките български компании, подадоха оферти за строителството на 5.9 километра от Западния обход на Пазарджик с индикативна стойност от близо 81 млн. лв.

В търга самостоятелно участват "ГБС – Инфраструктурно строителство" и "Трейс Груп Холд".

Останалите четири предложения са на обединения. Едното е азарджик 2021" ДЗЗД, в което влизат "ПСТ Груп" ЕАД, "ПСТ Видин" ЕООД и "Новако Строй" ЕООД.

Другото е обединение еопът Пазарджик" с участници "Геострой" АД, "Пътпроект" ЕООД и "Пътстрой-92" АД.

Третото е ДЗЗД "Паристера", в което са "ИСА 2000" ЕООД, "Автомагистрали - Черно море" АД и "Трафик Холдинг" ЕООД.

Последният кандидат е ДЗЗД "Западен обход 2021" с участници "Европейски пътища" АД, "Грома Холд" ЕООД и "Пътпроект 2000" ООД.

Бъдещият Западен обход ще започва при 123-ти километър на второкласния път Панагюрище - Пазарджик - Пещера преди северния вход на Пазарджик откъм Панагюрище. Той ще завършва при 128-ия километър на второкласния път преди село Главиница.

С изграждането на обхода интензивният тежкотоварен трафик, идващ от автомагистрала "Тракия", ще се изнесе извън центъра на града. По този начин ще се повиши безопасността на движение за пътуващите като се избягва влизането в областния град.

Обществената поръчка е на инженеринг - проектиране и строителство, като самият обход е разделен на три участъка.

Отсечката от близо 6 км ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и тротоари, както и локални платна.

Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез 4 кръгови кръстовища и едно триклонно кръстовище.

На Западния обход на Пазарджик ще има четири големи съоръжения. Предвижда се построяването на мост над напоителен канал и надлез над жп линията София - Пловдив.

На моста над река Марица ще бъде изградено ново дясно платно, а съществуващото ляво платно, построено през 1995-96 г. и с дължина 205 м, ще бъде рехабилитирано.

Другото голямо съоръжение на обходния път е съществуващ мост, преминаващ над отводнителен канал.

Това е един от най-скъпите обходи на областни градове, за които през последната година АПИ пусна обществени поръчки. Прогнозната стойност на 5.9 км от пътя е 80.8 млн. лв. с ДДС, което е по 13.7млн. лв./км.

Цената е по-висока от тази, на която се строи магистрала "Хемус" в участъка до пътен възел Плевен/Ловеч, който минава през планински терен и има множество съоръжения. Сега се оказва, че в равнината строителството на път излиза по-скъпо от това на магистрала в планината.

Срокът за изпълнение на проектирането на Западния обход на Пазарджик е половин година, а на строителството му – 2 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.