Сходствата между двете “Виваком“ били случайни

Еднаквите имена и приликата с логото на италианската “Виваком“, която се занимава с уеб дизайн и интернет-продукти, са случайни и не ни създават проблеми. Това, коментираха във вторник пред Mediapool от българската компания, обединила мобилния оператор “Вивател“ и компанията за фиксирана телефония БТК също под името “Виваком“.

Явните сходства в цветовете и формата на логата на двете едноименни компании бяха забелязани от участници в интернет форуми и чатове миналия петък, ден след като бе представена българската “Виваком“. Тогава от наследника на БТК и “Вивател“ обещаха официално становище, а компанията, изработила новото име и логото, “Пъблисис Марк“ отказаха коментар, докато не се разберат с клиента си.

Няколко дни по-късно от българската “Виваком“ казаха, че нямало нужда от специално изявление, тъй като проблемът бил изкуствено създаден и в компанията не са притеснени от него, нито от евентуално предприемане на действия срещу тях от италианската компания, която носи името “Виваком“ от 20 години.

Телекомуникационният оператор бил запознат с наличието на друга компания в Европейския съюз със същото име, но не сметнал това за проблем, тъй като по същество бизнесът им се различава. От “Виваком“ отрекоха да става въпрос за съзнателна кражба на лого, тъй като било ясно, че оранжевото в него идва от “Вивател“, а сивото е от най-първия знак на БТК и това символизирало синергията между двете компании.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес