Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шофьор на снегорин загина след сблъсък с влак в София

13 коментара
Шофьор на снегорин загина след сблъсък с влак в София

Шофьор на снегорин загина след удар на машината му с товарен влак на жп прелез в София. Машинистите на влака също са пострадали и са откарани за лечение във Военно-медицинската академия (ВМА) и в "Пирогов". Инцидентът е станал в понеделник около пет часа сутринта. Единият от машинистите е в критично състояние, лекарите се борят за живота му, другият е с леки травми и вече е изписан.

Между различните ведомства и собственика на снегопочистващата машина - фирма "Титан Чистота София" възникна задочен спор за причините за тежкия инцидент. Първоначално от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) съобщиха, че снегоринът е минал през спуснатата бариера.

От БДЖ пък казаха, че шофьорът на снегорина е предприел неправомерно пресичане на железопътния прелез "Летоструй". Прелезът бил с редовно задействана сигнализация и спуснати бариери, посочиха от дружеството.

От "Титан“ обаче оспориха това твърдение, като казаха, че семафорите на прелеза не са работили. От фирмата допълниха, че разполагат със "снимков материал, в който се вижда, че служители на железопътната компания ремонтират семафорите след инцидента, включително прокарват захранване към тях“.

Не е вярно и твърдението, че снегоринът е счупил спуснати бариери, тъй като всички, които отидохме на мястото, видяхме, че те са здрави“, коментира пред БТА Ивайло Даковски, управител на фирмата. По думите му, за да мине покрай тях, без да ги засегне, снегоринът, който е с габарити 3 на 5 метра, трябва да направи най-малко четири-пет маневри и няма как да остане незабелязан от машинистите.

Даковски посочи, че всеки от шофьорите на дружеството преди получаването на пътния лист сутрин минава и през проверка за алкохол. Загиналият шофьор категорично не е бил пил, каза той.

От дружеството ще поемат всички разходи по погребението на техния служител.

Възстановено е движението на колите по автобусна линия номер 120 по нормалния им маршрут през бул. "Владимир Вазов", съобщиха от "Столичния автотранспорт". Поради станалата катастрофа движението бе отклонено по заобиколен маршрут.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Владо
    #14

    Човекът сигурно е бил закъснял с графика и за да спечели време е тръгнал да пресича прелеза. Трябва да се проследи как Титан третират работниците си.

  2. watchdog
    #13

    Да не би всички дето карат като ненормални из София някой да ги юрка?Всичко си е от простотия и тотално незачитане на закони, наредби, правилници...

  3. TNT
    #12

    Вече пуснаха информация, че нито бариерите са работели нито семафора. Като мина тези дни покрай някой надлез ще се опитам да преценя дали е възможно такъв камион да мине между бариерите.

  4. Блогър
    #11

    Мнения на клиенти, анализи, коментариwww.rail.blog.bg

  5. Деян
    #10

    Що спорите за глупости? В Закона за движението по пътищата ясно е записано, че водачът на МПС трябва да се огледа преди да пресече релсите. Независимо дали прелезът е охраняем, неохраняем, изправен или повреден. Т.е. не влакът трябва да пази пресичащите МПС, а те трябва да се пазят от него.

  6. Boomadafaka
    #9

    Prelezut e OHRANIAEM.

  7. Деян
    #8

    Не знам къде трябва да се връщам. Само казвам, че въпросът кой е виновен за инцидента не стои. Не разбирам защо ми казваш, че прелезът е охраняем при положение, че то и на снимките си се виждат бариерите. Просто се появиха някакви спекулации, че може би не е бил изправен - нито бариерите, нито сигнализацията. И аз просто казвам, че това няма ниакакво значение. За да ме разбереш, ще го повторя - водачът на МПС е длъжен да се огледа за идващ влак преди пресичане на железния път. Простичко е. Кажи, ако нещо не разбираш пак.

  8. Деян
    #7

    ЗДП Чл. 51. (1) Всеки участник в движението трябва да проявява особено внимание при приближаване към железопътен прелез и преминаване през него.(2) Водачът на пътно превозно средство, когато се приближава към железопътен прелез, трябва да се движи с такава скорост, която да му позволи при необходимост да спре пред прелеза.Boomadafaka, тук законодателят умишлено е изпуснал думата "неохраняем". Защо ли? Именно защото тази разпоредба е замислена да се отнася за всички прелези без оглед на това какви

  9. Деян
    #5

    Чл. 53. (1) Преди да премине през железопътния прелез, всеки участник в движението е длъжен, независимо от състоянието на бариерите, на светлинната и на звуковата сигнализация, да се убеди, че към прелеза не се приближава релсово превозно средство и че преминаването през прелеза е безопасно.И така, г-н Boomadafaka, имам един съвет към теб. Не се предоверявай никога на бариери и сигнализации, а просто се оглеждай. По-добре е за здравето.

  10. еCitizen
    #4

    България се готви да нападне Румъния ела и ни помогни тук:http://www.erepublik.com/en/referrer/CEBT+III

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.