Шофьорите на такси искат фирмите да вдигнат цените за превоз

Шофьорите на такси искат фирмите да вдигнат цените за превоз

Таксиметровите превозвачи също решиха да “яхнат” предизборната вълна на исканията. В четвъртък от Асоциацията на таксиметровите синдикати в България (АТСБ) обявиха, че настояват за увеличение на цената на превоз и по-добри условия на труд. Според синдикатите, тарифата за превоз на километър трябвало да е 1.20 лв. през деня и 1.32 лв. през нощта. Първоначалната такса и тази за повикване пък трябвало да бъдат по 1.50 лв., а за минута престой да се плаща 0.50 лв. Те дори поискаха да се въведе такса от 1.00 лв.за ползване на багажника.

Трудно е да се определи точно от кого и какво искат таксиметровите превозвачи. Голямата част от тях работят като еднолични търговци и сами решават дали ще се вържат с определена таксиметрова компания и ще ѝ плащат за ползване на ефира и номера, или ще се борят сами за прехраната си.

Според председателя на синдиката Стефан Боснов, претенциите им са отправени към фирмите-превозвачи, за които работят, предаде БТА. Исканото увеличение, което е единствено в правомощията на търговските фирми, чрез които работят таксиметровите шофьори, бе мотивирано като се започне с увеличаването на бензина (въпреки че е публично известно, че 90 на сто от превозвачите карат на газ), с постановление на правителството за регламентиране на работното време, което самите превозвачи искаха при последните си протести в началото на годината в столицата след убийството на техен колега.

Според Боснов, като се въведат новите ограничения за 6-часов реален работен ден, като се махнат задължителните почивки, таксиметровите шофьори нямало да могат да изкарат достатъчно, за да плащат лизинговите вноски на компаниите, които са им предоставили автомобилите.

От синдиката дори обявиха, че “едва ли има таксиметров шофьор, който да си плаща осигуровките” и ако се вдигнат цените, шофьорите вече щели да получават достатъчно приходи и да си плащат данъчните задължения.

Таксиметровите синдикати също се позоваха на опита в европейските страни и поискаха синхронизиране на превозите с практиката там, която според тях се състои в това, че приблизително по 3 таксита се падат на 1000 жители за община.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: