Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шофьорите на такси искат фирмите да вдигнат цените за превоз

35 коментара
Шофьорите на такси искат фирмите да вдигнат цените за превоз

Таксиметровите превозвачи също решиха да “яхнат” предизборната вълна на исканията. В четвъртък от Асоциацията на таксиметровите синдикати в България (АТСБ) обявиха, че настояват за увеличение на цената на превоз и по-добри условия на труд. Според синдикатите, тарифата за превоз на километър трябвало да е 1.20 лв. през деня и 1.32 лв. през нощта. Първоначалната такса и тази за повикване пък трябвало да бъдат по 1.50 лв., а за минута престой да се плаща 0.50 лв. Те дори поискаха да се въведе такса от 1.00 лв.за ползване на багажника.

Трудно е да се определи точно от кого и какво искат таксиметровите превозвачи. Голямата част от тях работят като еднолични търговци и сами решават дали ще се вържат с определена таксиметрова компания и ще ѝ плащат за ползване на ефира и номера, или ще се борят сами за прехраната си.

Според председателя на синдиката Стефан Боснов, претенциите им са отправени към фирмите-превозвачи, за които работят, предаде БТА. Исканото увеличение, което е единствено в правомощията на търговските фирми, чрез които работят таксиметровите шофьори, бе мотивирано като се започне с увеличаването на бензина (въпреки че е публично известно, че 90 на сто от превозвачите карат на газ), с постановление на правителството за регламентиране на работното време, което самите превозвачи искаха при последните си протести в началото на годината в столицата след убийството на техен колега.

Според Боснов, като се въведат новите ограничения за 6-часов реален работен ден, като се махнат задължителните почивки, таксиметровите шофьори нямало да могат да изкарат достатъчно, за да плащат лизинговите вноски на компаниите, които са им предоставили автомобилите.

От синдиката дори обявиха, че “едва ли има таксиметров шофьор, който да си плаща осигуровките” и ако се вдигнат цените, шофьорите вече щели да получават достатъчно приходи и да си плащат данъчните задължения.

Таксиметровите синдикати също се позоваха на опита в европейските страни и поискаха синхронизиране на превозите с практиката там, която според тях се състои в това, че приблизително по 3 таксита се падат на 1000 жители за община.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

35 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. AK 47
    #36

    Но в притчата е казано... и хвърлиха една шепа пръст върху окото и олекна кантара, па се повдигна..

  2. ТЕРОР
    #35

    ЗАЩО НЕ ОТИДИТЕ ДА РАБОТИТЕ БЕ ТУНЕЯДЦИ?

  3. 1
    #34

    Напълно подкепиам двата коментара - ясно и точно

  4. Mickey
    #33

    ...решава пазара. Какво им пречи да си вдигнат цените? Ама те искат да е организирано и по възможност със ЗАКОН- ха-ха-ха. За да приклещят клиентите. За такива монополни уговорки ,обаче тябва да имаме ПРОКУРАТУРА както в ЕС.

  5. 789
    #32

    "Асоциацията на таксиметровите синдикати настоява и за обвързване на тарифите с 50% от цената на бензин А 98. Друго искане е през 13-те национални празника жълтите коли да возят на ДВОЙНИ ТАРИФИ."Ха ха ха

  6. П. Петров
    #31

    да си дигнат тарифите. Но нека все пак да обявят официално коя тарифа ще е максималната, т.е . да липсват екзотичните тарифи от аеропорта на София. И съответно санкции за превилите тарифите. Пък ако ще тя да е 5 лв!Да му мислят таксиджиите!Таксиметровият транспорт не изпълнява социални задачи. Тъй че това си е техен проблем

  7. Дедов
    #30

    Една кола среден клас (хубава) струва около 35000 лв. Ако сметнем, че животът и е до 200000 км това прави около 0,13 Лв/км пробег. При среден разход 8,5 л./100км. ако караме с бензин това прави още 0,15 Лв/км. Консумативи - масло, гуми и др. бързата сметка сочи 0,15 Лв/км. Или общо между 0,40 и 0,50 Лв/км излиза ако си караме колите ( не са сметнати само глобите от КАТ). Извод: при цена 1,30 Лв/км таксиджиите основно ще решават кръстословици. Дано някъде там да срещнат какви са цените в Гърция, например!

  8. Ядосан
    #29

    КЗК да се рзмърда. Аман от тарифи и съгласувани практики.

  9. blue
    #28

    Пък цял ден знаят да спят или да избират пътници...Я се засрамете бе...

  10. какво става
    #27

    ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.