Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Щадлер" ще достави 7-те двуетажни влака за 300 млн. лв.

Обществената поръчка е финализирана дни преди смяната на властта

10 коментара
Така ще изглеждан новите двуетажни влакове, които ще се ползват от българските железници Сн. Министерство на транспорта

Полското подразделение на германската компания "Щадлер" е избрано да достави 7-те двуетажни влака срещу малко над 300 милиона лева. Средствата са по Плана за възстановяване и устойчивост.

Срокът за доставката на влаковете е 26 месеца.

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков е подписал днес решението за избора на изпълнител. Предстои в законоустановените срокове да бъде подписан и договора с "Щадлер" (Stadler Polska Sp. z o.o.), се казва в съобщението на Министерството на транспорта и съобшенията.

Решението беше чакано, защото полското подразделение на германската компания "Щадлер" беше единствения кандидат, който участва в повторно обявения търг през февруари. Прогнозната цена на поръчката беше 410 млн. лв. без ДДС, а компанията подаде оферта с около стотина лева по-малко - 300 513 279.50 лева.

Полската компания беше тази, която обжалва разясненията, получени от министерството по първата процедура за двуетажните влакове, впоследствие тя беше прекратена. По нея единствено китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO прояви интерес, но даде прекалено дълъг срок за доставка на влаковете.

Търгът за двуетажните влакове е една от общо 4-те процедури за подмяна на подвижния състав на железниците, които се финансират с около 3 милиарда лева по Плана за възстановяване и устойчивост.

През февруари министърът на транспорта Георги Гвоздейков подписа договор с русенската компания "Експрес Сервиз" за доставката на 9 електрически маневрени локомотива за над 10.5 млн. лв. без ДДС.

Това беше само едната от двете обособени позиции по обществената поръчка. Другата беше прекратена след като единственият кандидат "Консорциум 9 Шънтър" беше отстранен. В обединението влизаха фирмите "Фосло ролинг сток" и "Си Ар Ар Си Джудджоу Локомотив Ко" ООД. Оттогава не е пусната нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.

В петък пък започват преговорите с испанската компания "Patentes Talgo SL" за доставката на 20 push-pull влака за 1.2 млрд. лева, съобщи транспортното министерство. Това е най-скъпата от 4-те поръчки по ПВУ. Тя се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайска компания, която според европейските институции получава неразрешена държавна помощ. 

Обществената поръчка за доставка на 35 електрически мотрисни влака предстои да бъде възобновена на етап подаване на оферти със срок до 11 април 2024 г., казват още от ведомството на министър Гвоздейков. Реално компаниите ще имат само още 5 дни, за да подават оферти. Тази поръчката беше временно спряна заради жалба на френската "Алстом", но Комисията за защита на конкуренцията не уважи мотивите ѝ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nikolay kamenov
    #10

    Прогнозната цена на поръчката беше 410 млн. лв. без ДДС, а компанията подаде оферта с около стотина лева по-малко - 300 513 279.50 лева. :D

  2. jivka65
    #9

    Браво, това наистина е добра новина. Ставаме модерни и ние.

  3. Milenca
    #8
    Отговор на коментар #3

    София-Бургас, около 380 км, за 1ч30 мин, май няма как да се случи. За скоростно пътуване са необходими бързи влакове, подходяща жп линия, и малко спирки. Но за 4, дори 3 ч. нещата са съвсем реални!

  4. Milenca
    #7
    Отговор на коментар #1

    При всяка сделка има комисионна! ПРИ ВСЯКА! По-важното е какъв е размерът й, и къде отива? Пикливите бг мисирки врещяха за "мистър 10%", ама след това той бе заместен от 30% при НДСВ, и на 50-60%при великия Б.М.Б.

  5. BLM
    #6
    Отговор на коментар #3

    Пътува ли сте от София за Мездра? всезнаещите кучета си лаят, влакът си върви ... въпреки Бойко и сие.

  6. sоmеonе
    #5
    Отговор на коментар #3

    То нормалните българи въобще не ходим на бетонираното, мутризирано л@йноморие, но гейлордите като тебе мечтаят да бръмчат по дупки като слънчев бряг и това за вас е върхът на сладоледа за почивка...

  7. ABV
    #4

    Хубава новина! Стига са внасяли боклуци втора употреба!

  8. Lord Denning
    #3

    Трябват бързи влакове а не двуетажни - ако пътувахме за час и 30 София - Бургас не бих си помислил и да тръгна с кола - но крадливите Гербаджии искат ‘магистрали’ за да крадат ли крадат

  9. Ганди
    #2

    Като при всички големи поръчки.

  10. Мазен Кумунис
    #1

    При 10% комисионна смятате какви са парите ;)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.