Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ще спечелят ли руските дълбачки поръчка за 70 млн. лв. и за порт Бургас?

Ангел Забуртов бе върнат като шеф на пристанищната инфраструктура само за няколко часа

11 коментара
Колаж: Mediapool

Бившият шеф на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППП) Ангел Забуртов, който нашумя със сключването на договора за руските дълбачки на пристанище "Варна" за над 400 милиона лева, отново е бил върнат поста в понеделник, но само за няколко часа.

Целта на връщането му е била успешно приключване на обществената поръчка за удълбочаването на пристанище "Бургас" за 70 млн. лв. от държавния бюджет.  Процедурата е свързана с проект на братята Кирил и Георги Домусчиеви за обработката на най-големите контейнеровози в света на порта "Бургас - запад" за 120 млн. лв. Този проект се финансира по програма "Свързана Европа".

Освен с тази поръчка смяната на директора на ДППП Петър Сеферов, който зае поста по времето на служебното правителство на Гълъб Донев след проведен конкурс, е била продиктувана и от предсрочното прекратяване на концесията на пристанище "Росенец" от "Лукойл Нефтохим Бургас", разкриха източници на Mediapool от транспортното министерство. Законът беше приет в спешен порядък преди лятната ваканция от Народното събрание, но президентът Румен Радев сезира Конституционния съд. Така към момента въпросът с предсрочното прекратяване на 35-годишната руска концесия е висящ.

Затова пък на финалната права е изборът на изпълнител за удълбочаването на пристанище "Бургас-запад". Обществената поръчка е на фаза отваряне на ценовите оферти, което се очаква да стане тази седмица. Надпреварата е изключително оспорвана с участието на световни имена в бранша и в допълнение обединението, което взе удълбочаването на пристанище "Варна" - "ЕС Билд" ДЗЗД, чрез инхаус процедура от ДППП. Това показа проверка на Mediapool в регистъра на обществените поръчки.

Ангел Забуртов бе директор за няколко часа

Именно затова първоначално Ангел Забуртов е бил предложен отново да оглави ДППП, като предложението е дошло от заместник-министъра на транспорта Анна Михнева - Натова, твърдят източниците на Mediapool. Тя е от квотата на ГЕРБ в политическия кабинет на министъра на транспорта Георги Гвозейдков. Преди да стане заместник-министър, Анна Михнева е работила заедно с Ангел Забуртов в ръководството на ДППП.

Така транспортният министър Георги Гвозейков на 14 август - понеделник, е подписал заповедта за освобождаването на Петър Сеферов от поста член на Управителния съвет и генерален директор на ДППП и назначаването на негово място на Ангел Забуртов. Това негово решение, с което Mediapool разполага, обаче не беше вкарано в Търговския регистър за вписване. Според източниците на Mediapool, след като разбрал каква интрига за милиони се е заформила, Гвозейков е отменил заповедта си, но не се е отказал от смяната на Петър Сеферов. Mediapool не получи отговор на зададените въпроси от Министерството на транспорта.

Поръчка за 70 млн. лв. за пристанище "Бургас-запад"

Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" обяви обществената поръчка за капитално драгиране - басейн маневрена зона до Т2А и пристанищен терминал "Бургас - запад" по времето на служебното правителство на Гълъб Донев - на 22 май 2023 г. Поръчката е част от големия проект на братя Домусчиеви за разширяване на порт Бургас.

Поръчката е за 70 млн. лв. без ДДС, а средствата са от държавния бюджет.

Шестима кандидати подадоха оферти до крайния срок - 21 юни 2023 г. Сред тях са лидери в бранша с милиардни обороти като белгийската "Дреджинг интернешънъл" (DREDGING INTERNATIONAL NV), част от групата DEME Group и белгийските "Боскалис" (Boskalis srl) и "Ян де Нул" ( Jan De Nul nv).

Оферта е подала и българското обединение "ЕС Билд" ДЗЗД. Това дружество нашумя с удълбочаването на пристанище "Варна", което започна по времето на третото правителство на ГЕРБ. Тогава държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", с шеф по това време Ангел Забуртов, с вътрешно възлагане даде 435 млн. лв. на държавното дружество "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ ЕАД). То от своя страна предостави 393 млн. лв. на "ЕС Билд" ДЗЗД, които правят удълбаването на пристанището на Варна към порта на почетния лидер на ДПС Ахмед Доган.

Обединението "ЕС Билд" е съставено от две фирми. Едната е варненската "СЕМ Ремонт", а другата е "ЕИС строителна компания". Тя е собственост на братята Евгени и Веселин Огнянови, които имат бизнес отношения с "БМФ Порт Бургас" на братя Домусчиеви. За удълбочаването на порта във Варна за 400 млн. лв. "ЕС Билд" наема регистрираната в Калининград руска компания "Гидрострой", която доставя дълбачките и на практика свършва работата с удълбочаването на варненското пристанище.

Другите двама кандидати в поръчката са варненския адвокат Севдалин Стамов, който отказа да каже кого представлява, и варненската фирма "Космос Шипинг" АД, която няма опит в тази дейност, а е известна с предоставянето на корабни брокерски и агентски услуги.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. anton nikolov
    #11

    И Домусчиеви ли са част от коалицията ?

  2. Мазен Кумунис
    #10

    Добро утро, Бойко! И успешен ден! И да не пропуснеш и тази сутрин да начукаш канчето на КОАЛИЦИОННИЯ СИ ПАРТНЬОР Просто Киро, че му е много куха кратуната! ;)

  3. кривак
    #9
    Отговор на коментар #6

    Щото са големи бизнесмени затова ли крадливия Толуп от Банкя им построи трибуната на селския герен.

  4. т€еритория на Мики Маус
    #8

    Пазарът на недвижими имоти в САЩ е на прага на нова катастрофа - съотношението между задълженията на ипотечните кредитори и техните заплати е скочило до 40%. Ситуацията показва нарастващи рискове и възможен срив , както през 2007-2008 г., когато това съотношение беше 39,1%. https://t.me/todorangelov/8555

  5. Коментарът е изтрит в 06:44 на 15 август 2023 от автора.
    #7
  6. Мазен Кумунис
    #6
    Отговор на коментар #5

    Кривак, нали ти казах да си гледаш там овцете с тоя кривак! Братята Домусчиеви са родени и живеят в София! Имат бизнеси на територията на цяла България, в USA и по останалия свят. Разград е част от този бизнес. Просто и тамошният футболен отбор е също такава част. Кой сега е селянинът? Май ти ...... ;)

  7. кривак
    #5

    Пак гербер@стки номера. Не са наядохте ве, боклуци крадливи и некадърни, пак Шиши искате да набутате в далавера. Братя Домусчиеви не заслужават, не са направили нищо за Бургас. Да си удълбочават във Разград. Селяни прости.

  8. rusonefil
    #4
    Отговор на коментар #2

    Белгийците ли са ти промили мозъка?

  9. rusonefil
    #3

    Що да не спечелят? Лукойл цяла държава спечели благодарение на прегръдката на гербери и умнокрасиви, та едно пристанище ли няма да спечелят руснаците?

  10. Коментарът е изтрит в 15:43 на 8 октомври 2023 от автора.
    #2

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.