Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ще стане ли Лондон град на велосипеди?

0 коментара
Борис Джонсън

Карането на колело из Лондон не е за хора със слаби нерви. Червени двуетажни автобуси, черни таксита и бели микробуси за доставки задръстват улиците. Велосипедните алеи свършват внезапно без видима причина, а въздухът е толкова мръсен, че мнозина носят маски, разказва ДПА.

Лондон дори при най-добро желание не може да бъде наречен град на велосипеди като Копенхаген, Амстердам или Мюнстер.

Кметът Борис Джонсън обаче би се радвал това да се случи и с удоволствие се представя като "политик на колело". Той дори подари на едногодишния принц Джордж триколка с подходяща за него големина. Велисипедите под наем в британската столица пък се казват "Колелата на Борис" (Boris Bikes).

Джонсън, който бе избран на кметския пост през 2008 година, определя системата за велотранспорт в града като един от своите успехи, въпреки че основите ѝ бяха положени от неговия предшественик. През пролетта на 2013 г. кметът обяви, че през идните десет години за изграждане на велосипедна инфраструктура ще бъдат отделени 913 млн. бр. лири (1,3 млрд. евро).

В момента четири "велосипедни супер-магистрали" водят от покрайнините към центъра на метрополиса. Автомобилите обаче спокойно ги пресичат и паркират на тях. Така мнозина велосипедисти са загубили живота си. Между 2009 и 2013 г. в града е имало 23 000 катастрофи между моторно превозно средство и велосипед, от които 80 - с фатален изход.

Предполага се, че автомобилната такса, въведена за централните градски зони през 2003 година, е намалила трафика с около 10 процента. Въпреки това обаче на редица места се образуват задръствания от ранното утро до нощните часове. При това положение не е чудно, че планът за изграждане на две конструктивно отделени двулентови велоалеи привлече голямо внимание.

По-дългата, 29-километрова веломагистрала, ще пресича центъра на Лондон в посока Изток-Запад, преминавайки през Хайд парк, покрай Бъкингамския дворец, парламента и часовниковата кула Биг Бен. Както и може да се очаква от харизматичния Джонсън, той откри строителството ѝ, подкарвайки сам багера.

Определени райони трябва да бъдат преустроени като "мини Холандии", за което ще получат допълнително финансиране.

Инфраструктурата и сигурността на движението са сред темите на предизборната борба във Великобритания, след като политическите партии откриха целевата група на хората без автомобили.

Мнозина обаче все още не вярват истински, че от пролетта на 2016 г. жителите и гостите на Лондон ще могат да карат колело през центъра. В момента креативни идеи предлагат най-вече материал за приказки: подземни веломаршрути в неизползвани тунели на метрото, 220-километрова алея на колони, извисяваща се над автомобилната и жп инфраструктура, или дори плаваща велоалея по Темза.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.