Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Щрабаг" и ГБС ще строят скоростния път до Калотина

Изграждането на отсечката ще струва над 282 млн. лв. и трябва да приключи за 2.5 години

4 коментара
"Щрабаг" и ГБС ще строят скоростния път до Калотина

Обединениe, водено от австрийската "Щрабаг", и "ГБС Инфраструктурно строителство", ще строят двете отсечки на скоростния път от Софийския околовръстен път до сръбската граница при Калотина. Това става ясно от решение на председателя на съвета на директорите на пътната агенция Светослав Глосов.

Изграждането на 32-километровата отсечка ще струва над 282 млн. лв. с ДДС и трябва да приключи до две години и половина след подписването на договорите. Финансирането на обекта е от еврофондовете и държавния бюджет.

Така след два фалстарта най-после има избрани изпълнители за изграждането на последния непостроен магистрален участък от международния път от Лондон през Западна Европа, България и Турция до Калкута.

През 2010 г. премиерът Бойко Борисов беше обещал отсечката да е готова за 1 май 2012 г. и да изпреварим сърбите. Магистралата от другата страна на границата е пред завършване, докато България, която има значително по-малко трасе за изграждане, едва осем години по-късно избра изпълнител.

Така, ако няма обжалване на двата търга, още през август може да бъдат подписани договорите с изпълнителите. Към 27 юли в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията нямаше качени жалби.

"Щрабаг" ще строи 15-те километра до Драгоман

Обединението "Страбаг БПА", в което влизат "Щрабаг" ЕАД, "Страбаг" и "Битуминабмб-България", печели търга за изграждането на 15-те километра от сръбската граница до Драгоман с 99.80 точки.

Финансирането идва от новия механизъм "Свързана Европа" от европейските фондове.

В обществената поръчка оферти подадоха 12 кандидата, но до отваряне на ценовите предложения бяха допуснати четирима – обединенията "Щрабаг", "Хидрострой-Водстрой", "Калотина-София" с участници "Джи Пи Груп" АД, "Контратас Иглесиас" АД и "Трансконсулт-22" ООД и "ГБС Инфраструктурно строителство".

Техническите оферти и на четиримата кандидати получиха максималните 40 точки и така цената стана решаваща за определянето на победителя. Обединението начело с "Щрабаг" даде най-ниската цена от близо 137.5 млн. лв. без ДДС (близо 165 млн. лв. с ДДС) и спечели търга.

Сега те ще трябва да изпълнят обекта за 852 календарни дни.

Отсечката с дължина от 14.5 км ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи.

При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман.

Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман".

ГБС ще изгражда 17-те километра до Сливница

"ГБС Инфраструктурно строителство" ще изгради 17-те километра от Драгоман до пътен възел "Храбърско" край Сливница. Те печелят търга с 99.68 точки.

В тази обществена поръчка оферти подадоха 13 кандидати, но бяха отворени ценовите предложения само на ГБС и обединение "Геопът Запад", в което влизат "Геострой" и "Пътстрой 92".

И двамата допуснати кандидати получиха максималните 40 точки за техническото си предложение и тук цената също беше решаваща за избора на победителя.

Компанията на Симеон Пешов даде по-ниска цена - 97.8 млн. лв. без ДДС (над 117 млн. лв. с ДДС) и спечели търга.

Срокът за изпълнение на обекта е 910 календарни дни.

Финансирането е осигурено от държавния бюджет. Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 метра, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #3

    Две неща ми правят впечатление: 1. Че Рапонът яко ни е излъгал през 2010 г. Колко пъти ни е лъгал преди и след това едва ли някой ще може да изчисли. 2. Че обектът е възложен отново на "приятелчетата" на "управляващата" ни разбойническа банда. Така че комисионните ще отидат на правилното място.

  2. Milenca
    #2

    Щрабаг е австрийска, колкото "американските" ТЕЦ-ове са американски. Е, в ТЕЦ-овете поне всичко е изрядно, докато мениджмънта на Щрабаг май е ДПС-арски

  3. Качеството ще бъде не по -високо то покрива на летище София. Строен от Щраябаг. Има легендарни видеа за този покрив и летището

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.